اعلام آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در دوره‌های تحصیلی مختلف

اعلام آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در دوره‌های تحصیلی مختلف

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در دوره‌های تحصیلی مختلف را که هنوز در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند، اعلام کرد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پنجمین روز برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش این رسانه درخصوص آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری اظهار داشت: آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به صورت روزانه اعلام می‌شود که بر این اساس تا تاریخ 21 آبان،  13 میلیون و 492 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور در مدارس ثبت نام‌ کرده‌اند که نسبت به سال قبل شاهد افزایش 150 هزار نفری ثبت نام دانش‌آموزان هستیم.

وی افزود:امسال در دوره ابتدایی شاهد رشد جمعیت دانش آموزی بودیم که بر این اساس 7 میلیون و 178 هزار و 77 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی ثبت نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته با رشد 250 هزار نفری ثبت‌نام دانش آموزان ابتدایی مواجه بودیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اگر این موضوع را در نظر بگیریم که از امروز به بعد دیگر هیچ دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی برای ثبت نام مراجعه نکند می‌توان اعلام کرد که 100 هزار دانش‌آموز که باید در پایه اول ابتدایی ثبت نام‌ می‌کردند تا کنون ثبت نام نکرده‌اند.

زرافشان گفت: سال گذشته در دوره متوسطه اول پوشش تحصیلی 85 درصد بود که امسال نیز تا کنون پوشش تحصیلی در این دوره 85 درصد است همچنین 2 میلیون دانش‌آموز در دوره متوسطه اول ثبت‌نام کرده‌اند و 300 هزار نفر هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی افزود: در دوره متوسطه دوم نیز 100 هزار دانش‌آموز تاکنون در مدارس ثبت نام نکرده‌اند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon