افزایش ۷۷ درصدی صادرات اسباب بازی اروپا به ایران از ابتدای ۲۰۱۴

افزایش 77 درصدی صادرات اسباب بازی اروپا به ایران از ابتدای 2014

خبرگزاری تسنیم: یورو استات اعلام کرد صادرات اسباب بازی اتحادیه اروپا به ایران در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش ۷۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۳۶۲ هزار یورو رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ جدیدترین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا(یورو استات) نشان می دهد از ابتدای سال جاری میلادی که توافق هسته ای ژنو به اجرا گذاشته شده است صادرات اسباب بازی از کشورهای اروپایی به ایران رشد قابل توجهی داشته است.

بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه تا اوت 2014 بالغ بر 362 هزار یورو اسباب بازی به ایران صادر کرده است. صادرات اسباب بازی اروپا به ایران در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 77 درصدی داشته است.

کشورهای اروپایی در ماه های ژانویه تا اوت سال میلادی گذشته 204 هزار یورو انواع اسباب بازی به ایران صادر کرده بودند.

اسپانیا و آلمان مهمترین صادرکنندگان اسباب بازی به ایران از ابتدای 2014 شناخته شده اند.

افزایش واردات کالاهای مصرفی و غیرضرور که با اقتصاد مقاومتی و شرایط تحریمی حاکم بر کشور در تضاد است از جمله انتقادهایی است که این روزها بر روند تجارت کشور وارد شده است.

صادرات نمک خوراکی اتحادیه اروپا به ایران در 8 ماه نخست 2014 نیز با افزایش 4 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و این در حالی است که واردات نمک اتحادیه اروپا از ایران در همین دوره به یک سوم کاهش یافته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه