تجلیل از شیخ حسین انصاریان و خادمان نشر معارف صحیفه سجادیه در همایش سیدالعابدین(ع)

تجلیل از شیخ حسین انصاریان و خادمان نشر معارف صحیفه سجادیه در همایش سیدالعابدین(ع)

خبرگزاری تسنیم: همایش حضرت سیدالعابدین(ع) و آئین تجلیل از خادمان و پیشکسوتان خدمت به نشر معارف امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه صبح امروز چهارشنبه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم تجلیل از خادمان و پیشکسوتان تبلیغ و ترویج معارف حضرت زین‌العابدین امام سجاد(ع) و همایش سیدالعابدین عنوان فصل نوین در گسترش انس با صحیفه سجادیه صبح امروز با حضور حجت‌‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و شارح صحیفه سجادیه و آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در بندرعباس، حجت‌الاسلام سلیمانی دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد، جادری استاندار هرمزگان، مظاهری نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و اندیشمندان جهان اسلام در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اساتید حوزه‌های علمیه خواهران و برادران حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم جادری استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان برای سومین بار میزبان کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در چهارشنبه هفته آینده خواهد بود، گفت: بایستی شخصیت و ابعاد مختلف زندگانی آن امام همام را به درستی در جامعه معرفی کنیم. آن حضرت در عبادت، تقوا، سخاوت، فتوت، سیاست، تواضع، شجاعت، فصاحت، بلاغت، جوانمردی، ابهت همچون جد بزرگوارشان امام علی(ع) بودند.

وی تاکید کرد: باید از اخلاق، رفتار و کردار ایشان سبک زندگی‌مان را بیاموزیم که سعادت دنیا و آخرت و نجات ما در چنگ زدن به این حبل‌الله متین که اهل‌بیت(ع) باشند است.

همچنین حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد نیز با بیان اینکه این نشست، مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در استان هرمزگان است، اظهار کرد: شخصیت امام زین‌العابدین(ع) شخصیت فوق‌العاده‌ای د رتاریخ اسلام است اما هنوز تصویر جامع‌الاطرافی از آن حضرت در ذهن مردم وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه ما هیچ اطلاعی جز خطبه شام و صحیفه سجادیه از آن حضرت نداریم البته صحیفه اقیانوس بیکران و درس توحید، نبوت، امامت، معاد، دشمن‌شناسی و... است که هر کدام برای سبک زندگی امروز ما ضروری و حیاتی است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به اینکه هنوز صحیفه در جامعه ما مهجور است و این کتاب ارزشمند غریبانه سیر می‌کند، تصریح کرد:‌امروز نه تنها در جهان اسلام بلکه در تمام جهان صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) از درخشش برخوردار است و آن حضرت اجازه ندادند داستان عاشورا همچون واقعه غدیر تحریف شود و دچار فراموشی و دستخوش تغییر گردد. 

حجت‌الاسلام سلیمانی به ذکر خاطره‌ای از جریان اهدای یک جلد صحیفه سجادیه توسط آیت‌الله مرعشی نجفی به شیخ طنطاوی اشاره کرد و گفت: وقتی شیخ طنطاوی نسخه‌ای از صحیفه سجادیه را دریافت می‌کند نامه‌ای به آیت‌الله مرعشی می‌نویسد و از ایشان تشکر می‌کند و می‌گوید: این از بدبختی ماست که تاکنون به این اثر گرانبها که میراث نبوت و خارج از توان بشری است دسترسی نداشته‌ایم و این اهمیت این کتاب ارزشمند را می‌رساند. 

وی همچنین از زحمات و تلاش استاد شیخ حسین انصاریان در زمینه تالیف شرح 15 جلدی صحیفه سجادیه در راستای تبلیغ، ترویج و نشر معارف امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه قدردانی کرد. 

در ادامه مراسم ازمجموعه سخنرانی‌های اندیشمندان جهان اسلام در کنگره امام سجاد(ع) با عنوان «سجاده خورشید 2» رونمایی شد. 

دبیرخانه این همایش به پاس یک عمر تلاش و مجاهدت در حوزه ترویج فرهنگ دینی و مفاهیم بلند قرآنی و صحیفه سجادیه با اهدای لوح و تقدیرنامه از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه این همایش از حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان تجلیل کرد. 

در راستای اهتمام به توسعه فرهنگ دعا  و مناجات و صحیفه‌خوانی به پاس چند دهه تلاش در این حوزه با اهدای لوح و هدایا از حاج ماشاءالله عابدی مداح و پیرغلام اهل‌بیت(ع) تجلیل شد. 

همچنین در امر تبلیغ فعال صحیفه سجادیه از حجت‌الاسلام اعوانی، در زمینه تلاش در جهت نشر صحیفه سجادیه در فضای مجازی از حجت‌الاسلام مشکوری قدردانی به عمل آمد. 

همچنین از پیمان ایاذی حافظ کل قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران