تأمین ذخایر کالاهای اساسی تا پایان سال/ تصمیمات جدی برای تغییر قیمت نان در راه است

تأمین ذخایر کالاهای اساسی تا پایان سال/ تصمیمات جدی برای تغییر قیمت نان در راه است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: وضعیت کالاهای اساسی بسیار مطلوب است و بنا بر آن است تا نیاز شب عید از طریق تولیدات داخلی تأمین شود.

سید جواد تقوی با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم در رابطه با مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر اولویت بندی کالا در فاز دوم هدفمندی اظهار داشت: بحث این مصوبه در رابطه با پایش قیمت محصولات برای مدیریت قیمت کالاهای اولویت بندی شده بود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های کالایی مختلف مورد بررسی قرار گرفته و آن دسته که استحقاق تغییر دارند با تصمیم ستاد تنظیم بازار می‌توانند تغییر قیمت را لحاظ کنند، افزود: سازمان حمایت کارشناسی‌محور است و تلاش دارد در حوزه تصمیم گیری بررسی کارشناسی خود را ارائه دهد که در بخش نظارت به‌دنبال پیشگیری از تخلف قدم برداشته است.

 تقوی در رابطه با شرایط ذخایر کالاهای اساسی گفت: شرایط تأمین و ذخیره سازی کالاهای اساسی در حال حاضر بسیار مناسب است و بازار آرامش خوبی را دارد و شیب تورم روند نزولی به خود گرفته است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در خصوص تأمین کالاهای اساسی هم به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: بحث واردات منتفی نیست و تا آخر سال تمام ذخایر به‌خوبی در اختیار است و کنار آن تصمیم‌هایی برای کالاهایی که تقاضا برای آنها در زمان نوروز دچار تغییر می‌شود اتخاذ شده است و تأمین آنها بر پایه تولیدات داخل صورت می‌گیرد.

 وی در رابطه با قیمت نان، گندم و آرد تأکید کرد: گندم، آرد و نان به‌عنوان کالاهای استراتژیک محسوب می‌شوند و نزدیک به 30 ماه است که در این بخش تغییری حادث نشده است و دولت همه توان خود را به کار گرفته تا باری به دوش مردم افزوده نشود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با توجه به درخواست‌های نانوایان و تشکل‌ها مبنی بر اینکه هزینه‌های جانبی و دستمزد افزایش یافته است اما قیمت نان تغییر نکرده است، دولت از ماه‌های گذشته رویه‌های مختلفی را در این زمینه در دستور کار قرار داده است.

 تقوی با اشاره به اینکه دولت تا به حال به‌دلیل اهمیت موضوع بار مالی قیمت نان را به‌عهده گرفته است، گفت: در رابطه با قیمت نان، آرد و گندم تا پایان سال تصمیم گیری خواهد شد، زیرا اگر تغییری ایجاد شود باید در بودجه یارانه‌های سال 1394 لحاظ شود.

وی در رابطه با قیمت شیر بیان کرد: بحث کارشناسی در رابطه با قیمت شیر صورت گرفت و قیمت خرید 1440 تومان اعلام شد که با توجه به اهمیت مصرف محصولات لبنی تنها 15 درصد افزایش قیمت در محصولات لبنی ایجاد شد و مابقی فاصله قیمتی را با پرداخت یارانه از سوی دولت جبران کرده‌ایم.

رئیس سازمان حمایت در پایان گفت: یارانه تفاوت قیمت شیر برای چهارماهه پایان سال 92 پرداخت شده و برای سه ماه اول سال جاری رقم و اعتبار این موضوع قطعی شده اما شیوه پرداخت همچنان تصمیم گیری نشده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی