تهیه ۷۵ هزار میلیارد تومان طرح با هدف توسعه راه‌آهن تا سال ۱۴۰۰/احتمال افزایش بودجه راه‌آهن به ۶هزار میلیارد تومان

تهیه 75 هزار میلیارد تومان طرح با هدف توسعه راه‌آهن تا سال 1400/احتمال افزایش بودجه راه‌آهن به 6هزار میلیارد تومان

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه‌ ۸ ساله توسعه راه‌آهن کشور گفت: بر این اساس ۷۵ هزار میلیارد تومان طرح تهیه شده که برای تحقق آن تا سال ۱۴۰۰ به سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در بیستمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: دولت توجه جدی به راه‌آهن دارد، مجلس نیز به طور ویژه به این مسئله رسیدگی می‌کند یعنی در حال حاضر هم رئیس مجلس در سخنانش این مسئله را به دولت اعلام کرده‌ و هم نمایندگان مجلس بر حل مسئله راه‌آهن کشور یک بار برای همیشه تاکید دارند.

وی تصریح کرد: این رویکرد نوید خوبیست و نشان‌دهنده عزم مجلس و دولت برای حل مسائل راه‌آهن و ساخت زیربناها، دو خطه کردن راه‌آهن، برقی کردن خطوط و توسعه زیربناهاست. دولت و مجلس به دنبال این هستند که یک بار برای همیشه در رابطه با این مسائل تصمیم‌گیری کرده و آنها را برطرف کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم حتما رویکردی که در مقررات، قوانین و بودجه‌های آتی دولت وجود خواهد داشت و با کمک مجلس یک تحول جدی در حوزه توسعه زیربناهای ریلی کشور را رقم می‌زند.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه برنامه 8 ساله توسعه راه‌آهن تا سال 1400 تدوین شده است بیان کرد: منابع مورد نیاز برای تحقق این اهداف از محل منابع عمومی تامین می‌شود. بر این اساس سالانه به حدود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تحقق برنامه‌ها نیاز داریم.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر بودجه‌های سنواتی 1500 میلیارد تومان نیز توسط دولت و مجلس به بودجه‌های توسعه راه‌آهن اضافه شده است. یعنی بودجه راه‌آهن قبلا در بخش عمرانی 500 میلیارد تومان و هزار میلیارد تومان در شبکه ساخت بود، به عبارت دیگر در مجموع 1500 میلیارد تومان به بخش ریلی بودجه تخصیص داده می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال 93 اعتبار راه‌آهن به 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافت تصریح کرد: مجموع آنچه که در حال حاضر در دولت و مجلس مطرح است این است که رقم مذکور در سال آینده مجدد یک جهش دو برابری داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش دو برابری بودجه‌ها در سال آینده محتمل به نظر می‌رسد خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب خیلی به بنده و دولت تاکید کردند که توسعه راه‌آهن را باید جدی گرفت. رئیس جمهور نیز در همه جلسات دولت بر توسعه راه‌آهن تاکید دارد، رئیس مجلس نیز در سخنان اخیر با دولت بر این مسئله تاکید کرد.

پورسیدآقایی یادآور شد: در مجموع حدود 75 هزار میلیارد تومان برای توسعه راه‌آهن طرح تهیه شده است که برای تحقق آنها به سالانه 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوانیم در سا ل 1400 به اهداف برنامه‌ها دست یابیم.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی