پالایشگاه هندی برای جذب اعتبار به سد تحریم ایران خورد

پالایشگاه هندی برای جذب اعتبار به سد تحریم ایران خورد

خبرگزاری تسنیم: منابع هندی اعلام کردند شرکت پالایشگاهی چنای پترولیوم که ۱۵.۴ درصد سهام آن متعلق به یک شرکت ایرانی است به دلیل تحریم ها علیه ایران برای جذب اعتبارات لازم به مشکل برخورد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بی آشوک، رئیس شرکت نفتی ایندین اویل، بزرگترین پالایشگاه هند، گفت، این شرکت برای نجات یک واحد زیان ده شرکت چنای پترولیوم در حال بررسی گزینه هایی از جمله ادغام است.
تلاش های شرکت چنای پترولیوم هند برای جمع آوری اعتبار لازم برای این واحد، به دلیل متعلق بودن 15.4 درصد از سهام این واحد پالایشگاهی به واحدی از شرکت نفتیران، با موانعی مواجه شده است. تحریم های غرب علیه ایران همکاری های تجاری با شرکت های دارای ارتباط با ایران را با دشواری هایی مواجه کرده است.
آشوک افزود: «در حال حاضر، مشکلاتی در این زمینه وجود دارد... شرکت چنای پترولیوم باید به این واحد اعتبار تزریق کند و ما در حال بررسی گزینه های مختلف از جمله ادغام چنای پترولیوم با شرکت ایندین اویل هستیم.»
شرکت چنای پترولیوم به دفتر ترمیم صنعتی و مالی هند که یک نهاد دولتی شناسایی کننده شرکت های دارای مشکل است، در مورد کاهش قابل توجه ارزش خالص دارایی های این واحد به دلیل کاهش قیمت نفت و زیان های وارده در سال مالی منتهی به 31 مارس، اطلاع رسانی کرده است.
این شرکت در ماه می یک برنامه فروش اوراق بهادار شرکت را برای جمع آوری 163 میلیون دلار اعتبار طراحی کرد، اما پس از آنکه شرکت نفتیران اعلام کرد که خواهان مشارکت در سهام و حفظ دارایی هایش است، این طرح اجرایی نشد.
تحریم های غرب موجب دشوار شدن انجام تراکنش های مالی با ایران شده است. این مسئله باعث شده است که این شرکت هندی نتواند به راحتی از بازار اعتبار جذب کند و شرکت مادر یعنی ایندین اویل نتواند اعتبار لازم را به آن تزریق نماید.
شرکت چنای پترولیوم که 2 پالایشگاه آن قادر به تصفیه روزانه 230 هزاربشکه نفت خام هستند، و 5.4 درصد کل ظرفیت پالایشگاهی هند را به خود اختصاص داده است، در سال های 11/2010 و 12/2011 به دلیل تحریم ها نتوانست سهم شرکت نفتیران را پرداخت نماید.
انتهای پیام/ 39

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه