طرح هادی همه روستاهای کشور تا سال آینده تهیه می شود

طرح هادی همه روستاهای کشور تا سال آینده تهیه می شود

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن از تهیه طرح هادی همه روستاهای کشور تا سال آینده خبر داد و گفت: تاکنون طرح هادی ۱۳ هزار روستای کشور تهیه شده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم  با اشاره به این‌که دولت یازدهم هنوز طرح جامع مسکن را ارائه نکرده است، اظهار کرد:‌ یکی از قسمت‌های طرح مذکور، مسکن اجتماعی است، این طرح برای محرومان و کسانی است که امکانات کمی دارند و از این طریق می‌توانند خانه‌دار شوند.

 وی تصریح کرد: قرار شده طرح مسکن اجتماعی که برای قشر محروم جامعه است بر مبنای اندیشه امام که حساب 100 را افتتاح و بنیاد مسکن را تاسیس کردند، باشد.

وی با تاکید بر این‌که این طرح هنوز ابلاغ نشده است، بیان کرد: امیدواریم طرح جامع مسکن مصوب شده و مسکن اجتماعی نیز پس از آن ابلاغ شود. امید است اعتبارت این طرح نیز تامین شده و بنیاد مسکن انقلاب نیز در راستای وظایقش این کار را به خوبی انجام دهد مانند طرح‌هایی که در بحث خانه‌سازی انجام داده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با اشاره به طرح هادی روستاها، گفت: روستاهای کشور بر مبنای و معیار سیستم مشخص ساخته نشده‌اند  و هرکسی در روستاها ساخت و ساز انجام داده است. یکی از مشکلات روستاها معابر آنهاست، اگر کسی مریض شود و بخواهند آنرا به پزشک برسانند با مشکلاتی مواجه می‌شوند چون معابر روستاها معابری نیست که وسیله نقلیه بتواند در آن تردد کند.

رضایی با بیان این‌که در این راستا طرح با نام طرح هادی روستایی تهیه شد، افزود: بر این اسا معابر روستایی تعریض خواهد شد که تاکنون طرح هادی خیلی از روستاها ی کشور تهیه شده و تا سال آینده همه روستاها دارای طرح هادی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه طرح‌های هادی روستایی منابع مالی کمی می‌خواهد، اما اجرای این طرح‌ها منباع مالی زیادی می‌خواهد از این رو تامین اعتبارات این طرح‌ها مسئله مهمی است. تاکنون بیش از 1000 طرح هادی روستایی در کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به این‌که طرح هادی روستایی می‌خواهد به روستائیان برای ساخت خانه الگو بدهد، بیان کرد: موضوعی که اخیرا مورد توجه قرار گرفته بازسازی بافت‌ها یفرسوده شهری و روستایی است. در روستاها که از قدیم بازسازی بافت‌های فرسوده توسط بنیاد مسکن انقلاب انجام می‌شد. در طرح جامع مسکن بافت فرسوده شهری مورد توجه قرار گرفته که کار بسیار خوبی است اگر بتوانیم بافت‌های فرسوده را احیا کنیم هم به نفع مملکت و هم به نفع مردم است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن تاکید کرد: وقتی می‌خواهیم شهرک بسازیم باید هزینه کلانی را برای تامین امکانات و حمل‌ونقل این شهرک صرف کنیم ، اما زمانی که بافت‌های فرسوده احیا شود دیگر نه هزینه زیرساخت و نه هزینه حمل‌ونقل داریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی