تصمیمات جدید برای شیر در راه است/مطالبات دامداران پرداخت می شود


تصمیمات جدید برای شیر در راه است/مطالبات دامداران پرداخت می شود

خبرگزاری تسنیم: معاون اجرایی ریاست جمهور با بیان اینکه رویکرد دولت حمایت از تولید داخل و استفاده از منابع یارانه ای برای ایجاد ثبات در سطح عمومی قیمت‌هاست، گفت:اگر محدودیت های منابع برطرف شود مطالبات دامداران را پرداخت می‌کنیم.

محمد شریعتمدای در هفتمین روز برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی تسنیم مبنی بر اینکه با توجه به اعتراض دامداران به غیرمنطقی بودن قیمت شیر آیا دولت تصمیمی را برای رفع این مشکل و اختصاص یارانه به این بخش و یا افزایش قیمت شیر را دارد یا خیر؟ اظهار داشت: در مورد قیمت شیر تصمیمات لازم در کمیسیون‌های مربوطه اتخاذ شده و تعهدات دولت در مقابل دامداران مشخص است.

وی افزود: طبیعی است زمانی که خزانه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی توانایی پرداخت یارانه را به دامداران داشته باشد تدابیر لازم را در مورد قیمت شیر انجام خواهیم داد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در 3 ماه نخست سال جاری رقم قابل توجهی حدود 215 میلیارد تومان و در هر ماه حدود 75 میلیارد تومان یارانه شیر پرداخت شده است، گفت: حدود 3 هزار میلیارد تومان منابع ریالی برای شیر مدارس از محل منابع موجود کشور پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اساسی دولت افزایش سرانه مصرف شیر در کشور است برای تحقق این موضوع اگر محدودیت‌های اعتباری برطرف شود با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی تصمیمات جدید دولت را برای حمایت از این بخش اعلام می‌کنیم.

شریعتمداری درپاسخ به این پرسش آیا رویکرد دولت افزایش قیمت شیر است یا خیر؟ گفت: رویکرد دولت حمایت از تولید داخلی و استفاده از منابع یارانه ای برای ایجاد ثبات در سطح عمومی قیمت‌هاست.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی