تحریم‌ها باید برداشته شود/ عقب‌ماندن از چشم‌انداز توسعه کشور را به پول‌ نفت متکی می‌کند


تحریم‌ها باید برداشته شود/ عقب‌ماندن از چشم‌انداز توسعه کشور را به پول‌ نفت متکی می‌کند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر لزوم برداشته‌شدن تحریم‌ها تأکید کرد و گفت: در شرایط رقابتی باید کالا و خدمت را از شخص یا اشخاصی بخواهیم که بتوانند آن کالا را با کیفیت بیشتر و ارزانتر بخرند یا بفروشند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، رضا عبداللهی در نشست مشترک روز گذشته رئیس دفتر رئیس جمهور با فعالان اقتصادی استان زنجان اظهار داشت: دولت باید در اجرای برنامه‌ها مصلحت مردم را در نظر بگیرد؛ نه آنچه را که خوشایند خودش هست.

وی با ابراز امیدواری نسبت به برداشته‌شدن تحریم‌ها، افزود: به‌منظور توسعه و پیشرفت کشور بهتر است تا مشاوران تراز اول بین‌المللی، کارشناسان و نخبگان با رئیس جمهور جلسه‌ای تشکیل دهند تا بجای طرح‌های آسمانی و غیرقابل دسترس، طرح‌های مؤثر پیشنهاد شود.

نماینده مردم ماه‌نشان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من معتقدم وزارت آموزش و پرورش با 200 نیروی متخصص، عالم و دلسوز می‌تواند برنامه‌های خود را به پیش ببرد.

عبداللهی با بیان اینکه دولت باید صراط مستقیم را بشناسد و در مسیر درست حرکت کند، تصریح کرد: دولت به‌دلیل محدودیت زمانی باید طرح‌های دارای اولویت را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه تولید نیازمند سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری نیازمند امنیت است، اظهار داشت: دولت باید با اندیشیدن تدابیر هوشمندانه، امنیت و سود را برای سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌ها فراهم آورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت با مقرّرات بلندمدت و با ثبات فراهم می‌شود، گفت: سود اقتصادی با کاهش هزینه، ایجاد محیط سالم و سازگار برای کسب و کار امکان‌پذیر است.

عبداللهی با بیان اینکه اگر رتبه پیشرفت کشور بالای 100 باشد توسعه‌ای اتفاق نمی‌افتد، افزود: با پیشرفت نکردن کشور و نرسیدن به چشم‌اندازهای توسعه به ناچار به پول نفت متکی می شویم و اینگونه زندگی کردن اصلاً زیبنده یک ملّت نیست.

وی تصریح کرد: اگر قیمت‌ها واقعی شوند که این مسأله شامل ارز هم می شود و از طرفی کالاها و خدمات مورد نیاز کشور را از شخص یا اشخاصی دریافت کنیم که بتوانند آن را خوب بفروشند یا بخرند، دو دغدغه اصلی دولت که همان گرانی و بیکاری است از بین می‌رود.

نماینده ماه‌نشان در مجلس در پایان با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی باید برای طرح‌های هدف یاد شده اختصاص یابد، خاطر نشان کرد: عقب‌ماندگی‌های استان زنجان که البته این عقب‌ماندگی‌ها در سطح کشور زیاد هم نیست، باید توسط مسئولان دولت پیگیری شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon