تثبیت شرایط کنونی دریاچه ارومیه از تمام راهکارهای احیا مهمتر است

تثبیت شرایط کنونی دریاچه ارومیه از تمام راهکارهای احیا مهمتر است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با اعتبار مصوب ۷۲۹ میلیارد تومانی برای احیای دریاچه ارومیه باید در سال‌های نخست به تثبیت شرایط کنونی دریاچه اقدام شود.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: با توجه به عضویت وزیر اقتصاد در کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، هر چه این کارگروه تقویت‌تر شود در نهایت به نفع دریاچه تمام می‌شود..

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه ساختار و ستاد قدرتمندی از نظر ترکیب و تئوری داشته و از نظر زیرساخت مرام‌نامه هم بسیار با قدرت است و حتی تاکنون فعالیت‌های بسیاری انجام داده تا جایی که برنامه‌ریزی‌های آنها از نظر پژوهشی و اجرایی قابل احترام بوده است.

وی تصریح کرد: مسئله دریاچه ارومیه به هیچ وجه نباید سیاسی شود و در این رابطه 729 میلیارد تومان بودجه‌ای که در شرایط نامناسب اقتصادی کشور برای حل بحران دریاچه ارومیه مصوب شده است نشان دهنده عزم جزم دولت برای نجات دریاچه به شمار می‌رود.

فتاحی گفت: حتی این رقم بودجه کلان برای احیای دریاچه ارومیه سبب اعتراض و انتقاد سایر نمایندگان مجلس شد چون نمایندگان سایر استان‌ها اعتقاد دارند که باید بودجه و اعتبار لازم برای احیای رودخانه‌ها و دریاچه‌های آنها هم مصوب شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با بارندگی‌های اخیر آب دریاچه ارومیه 35 سانتی‌متری بالا آمده است بیان کرد: باید در مسئله دریاچه ارومیه دقت کرد که مشکل آن سیاسی نشود چون آبروی استان در خطر می‌افتد.

فتاحی گفت: امیدواریم بودجه لازم برای احیای دریاچه ارومیه به طور کامل تامین شود و در این زمینه از دکتر روحانی برای اختصاص 729 میلیارد تومان به حل بحران دریاچه سپاسگذاری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه با این اعتبار مصوب در سال‌های نخست باید به تثبیت شرایط کنونی دریاچه اقدام شود، تصریح کرد: پس از تثبیت شرایط کنونی دریاچه، نجات آن در یک بازه زمانی 10 تا 12 ساله انجام می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت تدبیر و امید تاکید کرده که برای تامین هزینه‌های احیای دریاچه ارومیه مشکلی وجود ندارد و در این رابطه ما نمایندگان مجلس هم امیدواریم از نظر تامین بودجه‌ای مشکل خاصی نباشد.

انتهای پیام/ ب
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon