آخرین وضعیت کشتی اقیانوس‌پیمای تحقیقاتی ایران/ آب‌اندازی کشتی در هفته پژوهش

آخرین وضعیت کشتی اقیانوس‌پیمای تحقیقاتی ایران/ آب‌اندازی کشتی در هفته پژوهش

خبرگزاری تسنیم: معاون علمی پژوهشی وزارت علوم با اشاره به آخرین وضعیت کشتی اقیانوس‌پیمای تحقیقاتی ایران گفت: کشتی اقیانوس پیمای تحقیقاتی ۱۱ آذر ماه با حضور مسئولان مملکتی به آب انداخته شود.

وحید احمدی معاون علمی پژوهشی وزارت علوم در در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت و زمان دقیق به آب انداختن کشتی اقیانوس‌پیمای تحقیقاتی ایران اظهار داشت: اقدامات انجام شده در کشتی تحقیقاتی تمام شده است و قرار است این کشتی در آذر ماه و احتمالا در اوایل هفته پژوهش همزمان با 11 آذر ماه با حضور مسئولان مملکتی به آب انداخته شود.

وی افزود: ساخت این کشتی دو مرحله داشت، یک مرحله ساخت خود کشتی و دیگری نصب تجهیزاتی که برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی قرار است بر روی آن نصب شود.

معاون علمی پژوهشی وزارت علوم وزیر علوم با اشاره به اینکه این تجهیزات هنوز به طور کامل تامین نشده است، یادآور شد: نامه‌نگاری‌هایی در این خصوص با معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست جمهوری صورت گرفته است که امیدواریم با تامین حدود 6 الی 7 میلیارد تومان تجهیزات اصلی خریداری و نصب شود.

احمدی این کشتی را جزو افتخارات نظام دانست و یادآور شد: این کشتی جزو افتخارات نظام است و هیچ کشوری نمونه آن را در منطقه ندارد. با راه اندازی این کشتی می‌توان سفارش‌های تحقیقاتی از دیگر کشورها دریافت کرد و در حوزه دانشگاه و دریا یک حرکت علمی و جهش معنی‌دار  صورت داد که امیدواریم با تخصیصات لازم این برنامه منقطع نشود.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon