صدور بی ضابطه مجوز تولید به صنعت کشور لطمه می‌زند

صدور بی ضابطه مجوز تولید به صنعت کشور لطمه می‌زند

خبرگزاری تسنیم: رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با انتقاد از صدور بی ضابطه مجوز تولید که منجر به تولید کالاهای بی کیفیت می شود گفت: نباید برای ایجاد شغل به صنعت و تولید داخلی کشور لطمه وارد کرد.

محمد طحان‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: به دنبال جمع‌آوری کالاهای بی‌کیفیت هستیم و وجود بسیار زیاد کالای بی‌کیفیت به دلیل صدور بی ضابطه مجوز تولید و واردات است.

وی با اشاره به این که اگر تولید داخلی خوب باشد نیازی به واردات نیست، ادامه داد: اگر کسی کالای ایرانی خرید نمی‌کند به دلیل آن است که برخی با تولیدات بی‌کیفیت به تولید لطمه وارد کرده‌اند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: مجوز تولید در حال حاضر بدون دریافت نمونه تولیدی صادر می‌شود و این موضوع به افزایش حجم تولید بی‌کیفیت دامن می‌زند.

وی تاکید کرد: نباید برای ایجاد شغل به صنعت و تولید داخلی کشور لطمه وارد کرد.

این فعال صنفی با تاکید بر این که مواد اولیه با تولیدات بی کیفیت از بین می‌رود، یادآور شد: مسئولین بدون کار کارشناسی برای تولید و واردات مجوز صادر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی تولید کنندگان داخلی برای حفظ منافع خود کالای اصلی که با پرداخت حقوق دولت از مبادی رسمی وارد شده و از نمونه تولید داخلی ارزان‌تر است را به عنوان کالای قاچاق معرفی می‌کنند.

طحان‌پور در رابطه با گفته اخیر برخی مسئولین مبنی بر این که اگر تعرفه گمرکی برداشته شود صنعت خودروسازی و لوازم خانگی به شدت متضرر خواهد شد، گفت: خودروسازی با برداشتن تعرفه‌ها بسیار متضرر خواهد شد و اگر صنعت خودروسازی به دنبال ارتقا است باید مدیران عامل خودروسازان کشور همراه با خانواده خود با خودروهای پراید و ROA به یک سفر مشهد بروند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران تاکید کرد: مدیران خودروساز کشور مدعی هستند که از خودروهای تولید داخل استفاده می‌کنند اما خودروهایی همچون مگان، تیانا و مزدا زیر پای این افراد است.

وی تصریح کرد: صنعت لوازم خانگی با برداشتن تعرفه دچار ضرر و زیان بسیار نمی‌شود اما اگر کالاهای کوچک لوازم خانگی قیمت‌های خود را متناسب با بازار تعیین نکنند دچار مشکل خواهند شد.

طحان‌پور با بیان این که برداشتن تعرفه بسیار خوب است گفت: با برداشتن تعرفه، کیفیت کالای داخلی ارتقا خواهد یافت زیرا تولیدات داخلی به آزمایش با رقیبان خارجی در خواهند آمد.

این فعال صنفی گفت: برخی از کارخانجات تولیدی با وجود آن که حجم تولید آن‌ها به مد نظر نرسیده‌اند از ادامه حیات دست برمی‌دارند که این موضوع در پی عدم تجربه و تحقیق درست در ابتدای کار صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که باید تولید برپایه برنامه‌ریزی و پیش‌بینی بلندمدت صورت گیرد، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 100 کارخانه تولید اجاق گاز، یخچال، کولر و بخاری در کشور در حال فعالیت هستند که این حجم تولیدکننده در کشور بی‌معنی بوده و با برداشتن تعرفه واردات محصول با کیفیت ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه