قطع گاز در زمستان به دلیل ناتوانی از پرداخت قبوض مدارس را تهدید نمی‌کند

قطع گاز در زمستان به دلیل ناتوانی از پرداخت قبوض مدارس را تهدید نمی‌کند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ برای پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس شهر تهران مشکلی وجود ندارد و تاکنون با قطعی برق یا گاز مدارس مواجه نبودیم.

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش " برخی از مدارس با مشکل پرداخت هزینه‌های آب،‌برق و گاز و تهدید به قطع مواجه هستند، برای حل این مشکل به ویژه‌ در ماه‌های سرد سال چه برنامه‌ای دارید؟" اظهار داشت: در شهر تهران با مشکل قطع آب، برق و گاز مدارس مواجه نیستیم و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: اگر اعتبارات مربوط به سرانه مدارس ابلاغ شود با اختصاص آن به مدارس می‌توان بخشی از هزینه‌ها را تامین کرد البته کمک‌های داوطلبانه خانواده‌ها به مدارس می‌تواند  بخشی از هزینه‌ها را تامین کند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد:‌ در شهر تهران بابت قطعی آب، برق و گاز مدارس به دلیل ناتوانی از عدم پرداخت هزینه‌ها نگرانی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در تاریخ 27 شهریور با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه دو گفت: به مدیران مدارس اعلام می‌کنم که من آنها را درک می‌کنم و می‌دانم در پرداخت هزینه آب، برق و گاز مشکل دارند اما نباید خانواده دانش‌آموزان را مجبور به پرداخت وجه کنند، اگر مردم را توجیه کرده و دلایل خود را به آنها بگوییم آنها در حد بضاعت به مدرسه کمک می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص پرداخت سرانه به مدارس عنوان کرد: تا آغاز سال تحصیلی جدید بخشی از اعتبارات سرانه را اختصاص می‌دهیم تا مدارس آمادگی لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید داشته باشند. امسال برای 105 هزار مدارس کشور 120 میلیارد تومان سرانه در نظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم 60 میلیارد تومان از سرانه مدارس را قبل از آغاز سال تحصیلی به حساب مدارس واریز کنیم اما با این حال هنوز هم به کمک‌های مردمی نیازمندیم.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon