آموزش‌دانش‌آموزان صرفا با اتکا به کتاب صورت نمی‌گیرد

آموزش‌دانش‌آموزان صرفا با اتکا به کتاب صورت نمی‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت:‌نباید تنها به رسانه کتاب اکتفا کرد، هر چند کتاب محترم و مقدس است اما امروز رسانه‌های دیگر در کنار کتاب می‌توانند یک جمهوریت را ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در مراسم افتتاحیه فیلم رشد با حضور مدیران بخش های مختلف آموزش و پرورش کشور و برخی از مدیران سینمایی کشور که در سینما فلسطین تهران برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم رشد اظهار داشت:  براساس برنامه درسی ملی، 11 حوزه یادگیری برای دستیابی دانش‌آموزان به شایستگی‌ها طراحی شده است تا فضاها و محیط‌های یادگیری متنوع باشند.

وی افزود: آموزش و پرورش آینده باید از حصار کلاس بیرون بیاید و دیوار مدارس نباید مانع ارتباط دانش آموزان با بیرون باشد و همچنان که داخل مدرسه کتابخانه، کارگاه و آزمایشگاه محل یاددهی و یادگیری است، خارج مدرسه مانند موزه و پارک نیز می‌تواند این نقش را داشته باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: نباید تنها به رسانه کتاب اکتفا کرد، هر چند کتاب محترم و مقدس است اما امروز رسانه‌های دیگر در کنار کتاب می‌توانند یک جمهوریت را ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: بسته آموزشی علاوه بر کتاب، مجله، کتاب کار و راهنمای معلم می‌تواند فیلم آموزشی و محتواهای الکترونیکی باشند که رسانه های متنوعی هستند.

محمدیان با بیان این مطلب که فیلم جایگاه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: دو رسانه کتاب و فیلم هنوز می‌توانند کمک کنند و من خودم فیلم را از سی‌دی‌های مختلف بیشتر دوست دارم.

رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی گفت: باید سینمای کودک و نوجوان که سینمای پاک است در جهان گسترش یابد و از دست‌اندرکاران سینما می‌خواهم با نیم‌نگاهی به اسناد آموزش و پرورش به کمک تعلیم و تربیت بیایند؛

وی ادامه داد:جشنواره فیلم‌های آموزشی پرورشی رشد، کهن‌ترین است اما جشنواره پیری نیست و هر روز با نشاط‌ تر در عرصه تعلیم و تربیت نمایان می‌شود.

وی  یادآور شد: فیلم آموزشی فیلم گیشه نیست، آنهایی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند شاید در جشنواره فیلم رشد به این آرزو کمتر دست می‌یابند، اما می‌توانیم با آثار مثبت جشنواره، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان را تقویت کنیم تا برای فیلم آموزشی تأمین اعتبار کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon