وضعیت اقتصاد جهان در حال بدتر شدن است

وضعیت اقتصاد جهان در حال بدتر شدن است

خبرگزاری تسنیم: بر اساس نتایج یک نظرسنجی جهانی از سرمایه گذاران بین المللی، اقتصاد جهان در بدترین شرایط خود در ۲ سال اخیر قرار دارد، به نحوی که وضعیت حوزه یورو و بازارهای نوظهور در حال وخیم تر شدن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، بر اساس یک نظرسنجی جهانی از سرمایه گذاران بین المللی، اقتصاد جهان در بدترین شرایط خود در 2 سال اخیر قرار دارد، به نحوی که وضعیت حوزه یورو و بازارهای نوظهور در حال وخیم تر شدن و خطر تنزل قیمت ها در حال افزایش است.
اکثریت 38 درصدی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی وضعیت اقتصاد جهانی را در حال بدتر شدن توصیف کردند که تعداد آنها بیش از دو برابر کسانی بود که در نظرسنجی قبلی ماه جولای این نظر را ابراز داشته بودند.
بیشتر نگرانی سرمایه گذاران متمرکز بر حوزه یورو بود. تقریبا دو سوم سوال شوندگان گفتند که اقتصاد حوزه یورو در حال ضعیف شدن است، در حالی که 89 درصد عدم افزایش تورم یا تنزل قیمت ها را به عنوان تهدیدی بزرگتر از افزایش تورم در طی سال آینده برای اروپا پیش بینی کردند. شرکت کنندگان همچنین گفتند که بانک مرکزی اروپا و دولت های این منطقه با دنبال کردن سیاست های به شدت انقباضی در حال بدتر کردن وضعیت هستند. این در حالی بود که تعداد کمتری از پرسش شوندگان به ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا و آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعتماد داشتند.
سانووک لی، یکی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی و یکی از مدیران ارشد بانک شینهان در سئول گفت: «وضعیت اقتصادی حوزه یورو وخیم تر شده است و اگر سیاست های مالی مناسبی از سوی کشورهای مرکزی اروپایی به خصوص آلمان اتخاذ نگردد، این وضعیت بدتر خواهد شد.»
البته به گفته 510 سرمایه گذار، تاجر و تحلیلگری که در این نظرسنجی شرکت کرده اند،  اروپا تنها منبع نگرانی اقتصاد جهانی نیست. بیش از نیمی از شرکت کنندگان گفتند، شرایط در اقتصاد کشورهای گروه بریکس –برزیل، روسیه، هند و چین- در حال بدتر شدن است، در حالی که در نظرسنجی ماه جولای تنها 36 درصد شرکت کنندگان این موضوع را بیان کرده بودند.
انتهای پیام/ 55

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه