بازپس‌‌گیری شرکت‌های پتروشیمی که به غلط واگذار شدند ممکن نیست

بازپس‌‌گیری شرکت‌های پتروشیمی که به غلط واگذار شدند ممکن نیست

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر نفت با انتقاد از روند خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی گفت: نرخ ۱۳ سنتی خوراک قیمت مناسبی است و این قیمت باید به صورت فرمولی دراز مدت تعیین شود تا سرمایه گذاران تکلیف خود را برای ورود به این حوزه بدانند.

عباس شعری مقدم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به این که خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی بدرستی انجام نشده است گفت: در سالهای گذشته دولت در واگذاری واحدهای پتروشیمی بجای این که این واحدها را به اهلش واگذار کند، به فکر کسب درآمد بوده واحدهای پتروشیمی را از طریق مزایده به کسانی داده است که از دولت طلب داشتند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با انتقاد از واگذاری واحدهای پتروشیمی بابت رددیون دولت به طلبکاران تصریح کرد: این گونه واگذاریها که هرکس گرانتر سهام شرکتی را بخرد درست نیست، چرا که کسانی واحدهای تولیدی را می خرند که به صنعت به چشم پول، سرمایه و سودآوری نگاه می کنند و در صورتی که شرایط فراهم شود تجهیزات و زمین واحدها را نیز برای کسب پول و منفعت می فروشند.
وی با تاکید بر این که در واگذاری سهام شرکتهای دولتی باید اهلیت خریداران مورد توجه قرار بگیرد گفت: برگشت واحدهای واگذار شده به دولت امکانپذیر نیست؛ چرا که اتفاقی است که افتاد و دیگر نمی شود کاری انجام داد؛ بر این اساس باید دولت تمام دقت خود را بر این نکته استوار کند که از این به بعد اهلیت خریداران را مورد توجه قرار دهد.
معاون وزیر نفت افزود: به عنوان مثال در خصوص واگذاری شرکت پتروشیمی دماوند اعلام کردیم که به اهلیت خریدار توجه شود، اما دولت دوباره به مزایده و کسب درآمد فکر می کند، به هر حال امیدواریم این شرکت به دست نااهلش نیفتد.
شعری مقدم در خصوص قیمت خوراک پتروشیمی ها نیز گفت: نرخ 13 سنتی خوراک قیمت مناسبی است و این قیمت باید به صورت فرمولی دراز مدت تعیین شود تا سرمایه گذاران تکلیف خود را برای ورود به این حوزه بدانند.
این مقام مسوول با بیان این که باید در کشور سازمانی مانند برنامه و بودجه عهده دار مسوولیت صنعت پتروشیمی و مسایل پیرامون آن باشد تصریح کرد: وظیفه شرکت ملی گاز، فروش گاز به بالاترین قیمت ممکن است و مسوولیتش توسعه صنعت پتروشیمی نیست، بنابراین باید سازمانی در کشور عهده دار مسوولین توسعه صنعت پتروشیمی شود.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه