رینگ جنوبی بزرگراه همت احداث می‌شود


رینگ جنوبی بزرگراه همت احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم کرج در مجلس گفت: پیگیری رینگ جنوبی بزرگراه همت در دستور کار وزیر راه قرار دارد چرا که بدین‌ وسیله گره ترافیک کشور گشوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازکرج، محمدجواد کولیوند در جلسه شورای اداری استان البرز که پیش از ظهر امروز با حضور عضو هیئت مدیره پست کشور، امام‌جمعه کرج، استاندار البرز، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد استانی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نتیجه و مصوبات هر جلسه باید در جلسات بعدی به طور مختصر گزارش شود تا مصوبات درون سیستم به فراموشی سپرده نشود و نحوه اجرایی شدن آن بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس وارد احکام ثابت بودجه شده است، افزود: کلیت لایحه دولت در مجلس پس از بررسی در کمیسیون‌های مختلف در صحن علنی موفق به کسب رای نشد.

وی گفت: کمیته‌ای مشترک میان مجلس و دولت تشکیل و طرحی از سوی نمایندگان ارسال شد که با توجه به اینکه احکام ثابت بودجه در هر سال در کنار لایحه اصلی به مجلس ارسال می‌شود و زمان زیادی از مجلس می‌گیرد، اگر این احکام برای دستگاه‌هایی که روند ارتباط آن‌ها با دولت و نحوه سرمایه‌گذاری باثباتی دارند ثابت شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود که کلیت این طرح رای موافق مجلس را کسب کرد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این طرح اکنون وارد ماده یک شده و شامل 52 ماده اصلی و 54 ماده الحاقی است و اگر در استانداری نظری در ارتباط با این احکام ثابت وجود دارد اعلام شود.

وی تصریح کرد: دو فوریت طرحی راجع به بخشی از مصوبه اصل 160 قانون اساسی در رابطه با وظایف وزیر دادگستری از سوی نمایندگان مجلس تصویب شد.

کولیوند با اشاره به اینکه با توجه به مخالفت قوه قضائیه با این موضوع در نهایت این طرح تایید شد، اظهار کرد: وزیر دادگستری در 35 سال گذشته تاکنون، بر اساس قانون اساسی فردی است که میان قوا پاسخگو است و مجلس تاکنون نتوانسته قانونی برای شرح وظایف وزیر دادگستری به صورت مکتوب ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد مجلس به این طرح رای دادند و این یعنی پاسخگویی در مقابل نمایندگان و ملت توسط دستگاه قضایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم کرج در مجلس افزود: باید قانونی برای شرح وظیفه وزیر دادگستری یا مکانی برای پاسخگویی وی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: شفافیت پاسخگویی  مسئولین و وزرا برای مردم و در مجموعه کشور باید روشن شود که این امر پایه اولیه برای مسیرهای آینده محسوب می‌شود.

کولیوند با اشاره به چگونگی معرفی وزیر به مجلس خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های افراد متفاوت و محترم است اما باید بپذیریم اصل حرکت برای نظام را بپذیریم و خطوط قرمز نظام را رعایت کنیم.

وی گفت: یکی از فرامین مقام معظم رهبری بکارگیری فرزندان انقلاب بود و باید از افرادی استفاده کرد که در فتنه 88 که به قصد براندازی نظام بوده شرکت نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تلاش مجلس در این زمینه انصافا کمک به دولت بود، افزود: باید عقلانی فکر کنیم که با توجه به هزینه‌های جاری و بدهی‌های کشور، سرمایه‌گذاری‌هایی می توانست صورت گیرد که به دلیل همین مسائل انجام نشده است.

نماینده مرم کرج در مجلس اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نباید به این مسائل حاشیه‌ای بپردازد و باید افرادی انتخاب شوند که از خطوط اصلی نظام پاسداری کنند.

وی تصریح کرد: باید دقت کنیم در این مسیر وحدت مجلس و دولت حفظ شود و در اثر پرداختن به حاشیه‌ها از بین نرود.

کولیوند بیان کرد: پیگیری رینگ جنوبی بزرگراه همت در دستور کار وزیر راه قرار دارد، چراکه بدین وسیله گره ترافیک کشور گشوده می‌شود.

وی با اشاره به اردوگاه ماده 16 و نگهداری معتادین و بازپروری آنان گفت: جلسات متعددی در این باره برگزار شده که در این راستا اداره کل راه و شهرسازی باید اهتمام بیشتری برای واگذاری این زمین داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به بخش بهداشت و درمان افزود: تغییرات خوبی در فضا و تجهیزات مراکز بهداشتی انجام شده و در تلاش هستیم تا با استفاده از بخش خصوصی و فرمول وزارت بهداشت، بیمارستان را احداث کنیم.

نماینده مردم کرج خاطرنشان کرد: دولت نمی‌تواند پروژه‌های اینچنینی را در کشور اجرایی کند و اگر بتواند نیمه‌کاره انجام می‌شود و بهتر است برای جلوگیری از تخریب ذهن مردم با همکاری بخش خصوصی این پروژه‌ها را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon