مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده منصوب شد

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده منصوب شد

خبرگزاری تسنیم: با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وحیده نگین رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی با حفظ سمت به عنوان «مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده» منصوب شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، همکاری در طراحی و اجرای الگوی اسلامی – ایرانی اشتغال بانوان'؛ 'مطالعه و ارائه راهکار های بهبود وضعیت رفاهی زنان، بالاخص زنان آسیب پذیر'؛ 'مطالعه و ارائه راهکارهای ارتقای عدالت جنسیتی در ابعاد مرتبط با ماموریت های وزارتخانه'؛ 'تلاش در جهت اصلاح سیاست های جنسیتی نظام بیمه'؛ 'شناسایی مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت زنان در محیط کار'؛ 'تلاش در جهت توانمندسازی و ارتقا اثربخشی سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه امور زنان' و 'ارائه راهکارهای استفاده از ظرفیت های سازمانی وزارتخانه برای توانمندسازی و بهبود کیفیت زندگی زنان گروه های هدف' از جمله اولویت های وظایف مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده عنوان شده است.
متن حکم انتصاب وحیده نگین رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی به سمت 'مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده' به شرح زیر است:
'سرکار خانم دکتر وحیده نگین نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند سرکار عالی به موجب این حکم و با حفظ سمت به عنوان «مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده' منصوب می شوید.
تحقق اهداف عالی دولت تدبیر و امید در ابعاد اجتماعی و اقتصادی، بدون در نظر داشتن نقش زنان ناممکن است. توانمندسازی نیز از جمله مهم ترین برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و زنان از بزرگ ترین گروه های هدف توانمندسازی به شمار می آیند. تقویت عدالت جنسیتی، ارتقا توانمندی زنان برای شکوفایی فردی، تحکیم بنیان خانواده و ایفای نقش اجتماعی فعال، نیازمند ارائه ایده های خلاق و طراحی برنامه های مناسب است. انتظار می رود با جدیت و تعهد و بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود در وزارتخانه، بتوانید وظایف محوله را با اولویت موارد زیر به انجام برسانید:
- پیشنهاد قوانین و لوایح مرتبط با حوزه زنان و خانواده برای افزایش کیفیت زندگی زنان و تحکیم بنیان خانواده
- ارائه راهکارهای استفاده از فرصت های قانونی، اعتباری و مالی به منظور توسعه و ساماندهی فعالیت های زنان در حوزه های تعاون و مشاغل خانگی با رویکرد اشتغالزایی، کارآفرینی و بهبود معیشت و رفاه بانوان
- همکاری در طراحی و اجرای الگوی اسلامی – ایرانی اشتغال بانوان
- مطالعه و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت رفاهی زنان، بالاخص زنان آسیب پذیر
- مطالعه و ارائه راهکارهای ارتقای عدالت جنسیتی در ابعاد مرتبط با ماموریت های وزارتخانه
- تلاش در جهت اصلاح سیاست های جنسیتی نظام بیمه
- شناسایی مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت زنان در محیط کار
- تلاش در جهت توانمندسازی و ارتقای اثربخشی سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه امور زنان
- ارائه راهکارهای استفاده از ظرفیت های سازمانی وزارتخانه برای توانمندسازی و بهبود کیفیت زندگی زنان گروه های هدف.
امیدوارم خدمتگزاری جنابعالی توام با موفقیت، ارتقای سطح تدبیر در سیاست ها و برنامه ها و زایش امیدهای بیشتر برای زنان ایران باشد. توفیق روزافزون سرکارعالی را از خداوند متعال خواستارم.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه