۱۲ کتابخانه مشارکتی در سقز راه‌اندازی می‌شود

12 کتابخانه مشارکتی در سقز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز از تلاش برای راه‌اندازی ۱۲ کتابخانه مشارکتی در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، محمدجلیل سیدی در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد به راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در سقز اشاره و اظهار کرد: در روزهای اخیر ایستگاه مطالعه در بانک ملی مرکزی و درمانگاه شهید کرباسی سقز راه اندازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در سقز گفت: این نمایشگاه به مناسبت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به مدت 12 روز تا 30 آبان ماه برپاست.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز تصریح کرد: در حاشیه برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب سقز که در آن 15 هزار جلد کتاب با 5 هزار عنوان در معرض دید عموم گذاشته شده است، از خادمان کتاب در شهرستان سقز نیز تجلیل می‌شود.

وی گفت: مراسم تقدیر از خادمان کتاب شامل اعضا نمونه، کتابدار نمونه، مسئولان و اداراتی که تعامل و همکاری بیشتری با اداره کتابخانه‌ها داشته‌اند است.

سیدی افزود: در حاشیه برپایی این نمایشگاه همچنین از 2 نفر از خبرنگارانی که در طول سال برنامه‌های انجمن کتابخانه های عمومی را پوشش داده‌اند تجلیل می‌شود.

وی برنامه‌های نقد کتاب، بازدید دانش آموزان از کتابخانه، اعزام کتابدار به مدارس، اجرای طرح امانتی کتاب به مدارس حاشیه شهر و اجرای طرح نشاط را از جمله دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در هفته کتاب در سقز برگزار خواهد شد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز همچنین از تلاش برای راه‌اندازی 12 کتابخانه مشارکتی در سطح این شهرستان خبر داد.

فرماندار شهرستان سقز هم در این جلسه با اشاره به اینکه مطالعه کتاب برای اقشار جامعه به ویژه جوانان بسیار مفید است، بر ترویج فرهنگ کتابخانه از راه های مختلف تاکید کرد.

علی‌اکبر ورمقانی اظهار کرد: شهرستان سقز دارای 4 بخش با 274 روستای دارای سکنه است که باید هر سال به تعداد کتابخانه‌های روستایی برای استفاده مردم از کتاب‌های روز و با ارزش اضافه شود.

وی با اشاره به نقش شهرداری‌‌ها و تقدیر از اقدامات آن‌ها در راستای توسعه امور فرهنگی بر ضرورت پرداخت نیم درصد شهرداری به اداره کتابخانه ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon