بازار قلعه‌محمود کرمان به محل عرضه‌ هنرهای دستی تبدیل می‌شود


بازار قلعه‌محمود کرمان به محل عرضه‌ هنرهای دستی تبدیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور بانوان و خانواده‌ استانداری کرمان گفت: بازار قلعه‌محمود کرمان به محل عرضه‌ی هنرهای دستی و مشاغل خانگی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار تسنیم از کرمان، فاطمه‌السادات حسینی در نشست مشاوران ادارات استان کرمان  با بیان این‌که باید جایگاه زنان و نقش خانواده را در جامعه تعیین و به فعالیت‌های زنان در حوزه‌‌های مختلف کمک کرد، بر نقش ارزشمند زنان در تاریخ اسلام اشاره کرد و اظهار کرد: زنان علاوه بر رسالت خود در خانواده، در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز حضور مؤثری دارند.

وی با تأکید بر این‌که زنان، به‌ویژه مشاوران امور بانوان و خانواده باید پشتوانه‌ی‌ دینی، علمی و منطقی داشته باشند، از تدوین کتاب مثلث توسعه‌ی فرهنگی و اقتصادی زنان استان کرمان خبر داد و افزود: اگر بخواهیم به اهداف توسعه‌ی فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی در جامعه زنان برسیم، باید تلاش بیش‌تری انجام دهیم.

حسینی افزود: در دوران بعد از انقلاب اسلامی، اقداماتی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته اما نتیجه‌ی مطلوبی حاصل نشده است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر توسعه‌ی فرهنگی و اقتصادی، توجه صرف به موضوع اقتصاد و عدم توجه به مسایل فرهنگی را موجب عدم موفقیت دانست.

حسینی به تأکید استاندار کرمان بر حمایت از زنان کارآفرین اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های اقتصادی بانوان باید به صورت منسجم،‌ دانش‌بنیان و آموزش‌محور باشد و مبانی آموزه‌های دینی در حوزه‌ی اقتصاد مدنظر قرار گیرد.

وی هم‌چنین از تدوین بانک اطلاعاتی جامعه‌ی آماری زنان استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: شورای مشورتی بانوان در دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی می‌شود تا در راستای تدوین برنامه‌های سالانه‌ی زنان و خانواده گام بردارد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon