۲میلیون و ۵۰۰هزار زن سرپرست خانوار در کشور شناسایی شدند


2میلیون و 500هزار زن سرپرست خانوار در کشور شناسایی شدند

خبرگزاری تسنیم: معاون مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کشور گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۰، بیش از ۲میلیون و ۵۰۰هزار زن سرپرست خانوار در کشور شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار تسنیم از کرمان، آذر اسماعیلی در نشست مشاوران امور بانوان و خانواده‌ی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان، با بیان این‌که از2میلیون و 500هزار زن سرپرست خانوار، یک میلیون و 50هزار نفر تحت حمایت کمیته‌ی امداد هستند، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر، به دلیل اتفاقات متعدد، پدیده‌ی سرپرستی زنان در کشور رشد قابل توجهی داشته است.

وی عوامل مختلف از جمله تصادفات جاد‌ه‌ای، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق را در تولید زن سرپرست خانوار مؤثر دانست و افزود: اگر به زنان سرپرست خانوار رسیدگی نشود، این زنان منزوی می‌شوند.

اسماعیلی افزود: یکی از دلایلی که موجب شده کمیته‌ی امداد بیش‌ترین تکلیف را نسبت به زنان سرپرست خانوار داشته باشد، این است که این نهاد چهار دهه به این افراد خدمت‌رسانی کرده است؛ ضمن این‌که در حال حاضر 300هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته‌ امداد، بیمه‌ تأمین اجتماعی شده‌اند.

وی میانگین سن طلاق را در کشور 24 سال عنوان کرد و از اختصاص بسته‌های تشویقی برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار توسط کمیته‌ی امداد خبر داد و افزود: پرداخت هدیه‌ ازدواج و پرداخت تسهیلات به زوج‌های این بانوان، از جمله بسته‌های تشویقی کمیته‌ امداد برای ازدواج مجدد این زنان است.

وی بر توجه به حفظ سلامت زنان سرپرست خانواده در جامعه اشاره و تأکید کرد: زنان سرپرست خانوار، در زمینه‌ مسایل فرهنگی نیز در جامعه مشکلاتی دارند که مسئولان مربوط باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

اسماعیلی افزود: در حوزه‌ی اشتغال زنان سرپرست خانوار نیز باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا این زنان در منزل کار کنند و از فرزندان‌شان جدا نشوند.

وی بیان کرد: 25درصد سالمندان کشور تحت حمایت کمیته‌ امداد کشور هستند که نیمی از آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

قائم‌مقام کمیته‌ی امداد استان کرمان نیز در این نشست گفت: بیش از 50هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته‌ی امداد استان کرمان قرار دارند که 56درصد از جامعه‌ تحت حمایت کمیته امداد استان را تشکیل می‌دهند.

حمید کریمیان‌زاده با بیان این‌که 32هزار نفر از زنان سرپرست خانوار، زیر 60 سال سن دارند، گفت: جامعه‌ هدف بزرگی تحت حمایت کمیته امداد هستند که در سرفصل‌های مختلف به آنان خدمت ارایه می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon