سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز برگزار می‌شود


سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز ۲۷ آبان امسال با حضور مسئولان کشوری و استانی و یک هزار و ۵۰۰ ناشر داخلی و خارجی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، احمدرضا نداف پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: دویست و هفتاد و یکمین نمایشگاه کتاب استانی که سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز است، هم‌زمان با دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان فارس از 27  آبان شروع  و تا 3 آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 19 عصر است، افزود: امسال حدود یک هزار و 500 ناشر در نمایشگاه حضور دارند و تفاوت نمایشگاه کتاب امسال با نمایشگاه‌های کتاب سال‌های گذشته این است که هر ناشری که کمتر 120 عنوان کتاب چاپ کرده به عنوان ناشر اصلی در نمایشگاه حضور پیدا نکرده یعنی ناشر برای حضور در این نمایشگاه باید 120 عنوان کتاب چاپ کرده باشد تا انتخاب ناشر صورت گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه ناشرانی کمتر از 120 عنوان کتاب چاپ کردند موظفند کتاب‌های خود را که قصد ارائه در نمایشگاه دارند به ناشران هم‌ارز خود تحویل داده و در قالب نمایندگی در نمایشگاه حضور یابند، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کتاب امسال یک سالن به رسانه‌های دیجیتال اختصاص یافته است.

نداف با بیان اینکه سالن ملاصدرا با حضور 70 شرکت فعال در حوزه نرم‌افزاری برپا می‌شود، تصریح کرد: امسال بن ارائه شده توسط بانک عامل که صادرات است یک میلیارد تومان است که 200 میلیون تومان آن یارانه و 800 میلیون تومان آن پرداختی مخاطبان است.

وی با اشاره به اینکه بن اهدایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به اصحاب رسانه مانند سال گذشته حدود 6 میلیون تومان است، بیان کرد: امسال ترکیب سالن‌ها با گذشته تفاوت داشته و در سالن حافظ ناشران عمومی، ناشران کتب کمک درسی و ناشران مذهبی در قالب 300 غرفه خدمات خود را به علاقه‌مندان به کتاب ارائه می‌دهند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه در سالن بهار ناشران کتب دانشگاهی در 85 غرفه حضور دارند، عنوان کرد: در سالن نرگس نیز 85 غرفه در بخش‌های زبان‌های خارجی و کودکان خدمات خود را ارائه می‌دهند که 60 غرفه مخصوص کودکان و 25 غرفه برای بخش زبان‌های خارجی است.

نداف از ارائه خدمات ناشران کتب بین‌المللی، پزشکی و هنر در سالن سرو خبر داد و گفت: این سالن نیز از 85 غرفه شکل گرفته و امسال در سالن حافظ فروش متمرکز کتب در راستای فعالیت ناشرانی که موفق به حضور در نمایشگاه نشدند انجام می‌شود و بخشی از سالن ملاصدرا به بانک عامل نمایشگاه که بانک صادرات است، اختصاص یافته تا خدمات خود را با استفاده از دستگاه pos بهتر از گذشته ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه 70 ناشر از استان شرکت کرده و مابقی از سراسر کشور حضور دارند، اظهار کرد: حدود 14 برنامه جنبی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب اجرا می‌شود که رونمایی از آثار جدید، حضور اصحاب رسانه در اتاق خبر و غرفه مطبوعات، اجرای شب شعر عاشورایی، اجرای تعزیه، نقد کتاب، نشست ادبی، برپایی غرفه مؤلفان زن در استان و تجلیل از ناشران زن استانی در نمایشگاه و ایستگاه نقاشی کودکان از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از تخفیف 20 تا 50 درصدی نمایشگاه برای کتاب و رسانه‌های دیجیتال خبرداد و افزود: داشتن کد ملی برای خرید بن الزامی است و به هر نفر تا سقف 20 تا 50 هزار تومان بسته به مقاطع مختلف تحصیلی بن ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon