یادگاری‌‌هایی برای شهید طهرانی‌مقدم از دستخط همسر امام خامنه‌ای تا مرقومه حجت‌الاسلام رحیمیان + عکس

یادگاری‌‌هایی برای شهید طهرانی‌مقدم از دستخط همسر امام خامنه‌ای تا مرقومه حجت‌الاسلام رحیمیان + عکس

خبرگزاری تسنیم: کنار لوح‌ها، یادبودها و تندیس‌های افتخار که متعلق به شهید حسن طهرانی مقدم است دفتری قرار گرفته که نگه‌دارنده دست نوشته‌ها و یادگاری‌های مکتوبی برای دانشمند و پارسای بی‌ادعا سردار شهید حسن طهرانی مقدم نگاشته شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کنار لوح‌ها، یادبودها و تندیس‌های افتخار که متعلق به شهید حسن طهرانی مقدم  است دفتری قرار گرفته که نگه‌دارنده دست نوشته‌ها و یادگاری‌های مکتوبی است که برای دانشمند و پارسای بی‌ادعا سردار شهید حسن طهرانی مقدم نگاشته شده است. گاهی کسانی که برای زنده نگه‌داشتن یاد این شهید در خانه‌اش حضور پیدا می‌کنند چند خطی را به‌یاد سردار جهاد خودکفایی سپاه می‌نویسند و می‌روند.

"منصوره خجسته" همسر امام خامنه‌ای از جمله کسانی است که یک جمله در این دفتر به یادگار گذاشته است: "به‌یاد شهید عزیز حسن تهرانی مقدم".

ایشان برای اظهار تسلیت به همسر این شهید والامقام در منزلش حضور یافته بودند. الهام حیدری همسر شهید طهرانی مقدم درباره این دیدار می‌گوید: «مهرماه 91 بعد از نماز مغرب و عشا بود که همسر آقا آمدند خانه ما. بعد از مقدمات و حرف‌های مختلفی که بین من و ایشان رد و بدل شد من خدمت خانم عرض کردم: آن روزی که انفجار پادگان و شهادت بچه‌ها اتفاق افتاد شما کجا بودید؟ واکنش آقا نسبت به این مسئله چطور بود؟ با پاسخ ایشان در واقع صحیح‌ترین خبر را بدون هیچ واسطه‌ای از خود خانم شنیدم. ایشان گفتند: آقا تشریف برده بودند برای صرف غذا، سر سفره همین که می‌خواستیم غذا را بخوریم، صدای انفجار آمد. هر دویمان بلند شدیم و از پنجره بیرون را نگاه کردیم. گفتیم شاید در این محوطه و در این اطراف اتفاقی افتاده باشد. خیلی نگران و ناراحت شدیم. ظاهر قضیه اصلاً معلوم نبود. آقا بعد از اینکه غذا میل کردند، رفتند برای کارشان از منزل بیرون. شب که آمدند خیلی ناراحت بودند. شاید به‌ندرت ایشان این‌قدر ناراحت بوده‌اند، وقتی من از ایشان پرسیدم: چه شده است؟ ایشان گفتند: "یکی از عزیزترین کسانم را از دست دادم" و همسر آقا آن‌قدر با تمام وجودش این مطلب را تعریف می‌کرد که چشمانشان پر از اشک شده بود».

چند کلمه یادگاری به‌خط همسر امام خامنه‌ای

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان بعد از رحلت حضرت امام(ره) به‌نمایندگی از طرف رهبر معظم انقلاب در بنیاد شهید مسئولیت گرفت. او هم اکنون تولیت مسجد مقدس جمکران را به‌عهده دارد. حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان نیز در یادداشتی چندخطی وجوه زیبایی از شخصیت سردار طهرانی مقدم را معرفی می‌کند و در این یادداشت به خواسته این شهید والامقام در مورد نگارش یک کتاب اشاره می‌کند، کتابی درباره احوالات امام خامنه‌ای. چیزی که «جامعه را با ویژگی برجسته آن حضرت آشناتر» کند. متن یادگاری حجت الاسلام رحیمیان در این دفتر در ادامه می‌آید:

«وَلاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»

درود خداوند بر شهید سردار بزرگوار حاج حسن طهرانی‌مقدم، شهید عزیزی که برگزیده خداوند برای شهادت بود، شهیدی که توان و هستی خویش را در راه خدا و برای خدا نثار کرد. همه خوبی‌های او جز برای خدا معلوم نبود، هریک از معاشران او فقط بخشی از محاسن او را می‌یافت. او انسان بزرگواری بود که نه‌فقط قهرمان عرصه جهاد اصغر و حماسه آفرین در دفاع مقدس بود که در صحنه جهاد اکبر و برخورداری از فضائل و مکارم اخلاقی از شگفتی‌های روزگار ما بود.

اخلاص او، فروتنی و تواضع او، ایثارگری و وارستگی او، بی‌نظیر و کم‌نظیر بود. هر بار که با هم دیداری داشتیم با تأکید مکرر از حقیر می‌خواست: "همان‌گونه که خاطرات و مشاهدات خود از امام راحل را تحت عنوان کتاب در سایه آفتاب نوشته‌ای در مورد مقام معظم رهبری نیز بنویس و جامعه را از ویژگی برجسته آن حضرت آشناتر نما".

عشق شهید طهرانی‌مقدم به خدا، معصومین (علیهم السلام) به‌خصوص حضرت زهرا (سلام الله علیها) و مقام معظم رهبری مد ظله العالی مثال‌زدنی بود. او به آرزویش رسید و به جوار رحمت و لقای الهی واصل گردید.

خدایا ما را رهروی راه شهدا قرار ده و با شهادت به آنان ملحق فرما.

با عرض ادب به محضر شهید و خانواده بزرگوار و ایثارگر شهید.

محمدحسن رحیمیان

91.2.28

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان به‌عنوان یک هنرمند، توفیق این را داشته است که بخشی از کتیبه‌های حرم مطهر حضرت حسین (علیه السلام)، حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) بر اساس خط او حکاکی و سنگ‌نگاری شده است.

سفارش شهید طهرانی مقدم به نگارش یک کتاب درباره امام خامنه‌ای

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خیلی کوتاه احساسش را در مورد روحیه والای سردار شهید طهرانی مقدم در قالب جملات چنین نگاشته است:

بسمه تعالی

شهید حسن طهرانی مقدم از تبار شهدای دفاع مقدس بود که اسباب عزت و سربلندی مردم و انقلاب اسلامی را فراهم می‌نمودند، و در نهایت با سلوک در راه شهدا به دیدار دوستان و لقای پروردگار نائل آمد. اخلاص، تدین، فداکاری و ولایت پذیری، خود را ندیدن و خدا و کار و جهاد او را دیدن رمز ماندگاری این مردان الهی است.

خدایا ما را به این عزیزان برسان و از حضورشان محروم نفرما.

اسماعیل احمدی مقدم
92.9.23

 

شهید حسن طهرانی مقدم از تبار شهدای دفاع مقدس بود

حجت الاسلام شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی یادداشتی رئیس جهاد خودکفایی سپاه پاسداران را گلی از بوستان تربیت مکتب امام راحل می‌داند و یاد او را این‌گونه و با این تعابیر زنده نگه می‌دارد:

بسم الله الرحمن الرحیم

توفیق الهی شامل شد فرصتی در منزل شهید حسن‌ گل ما (طهرانی‌مقدم) ذکری از آن دانشمند مجاهد دوران کنیم، او که یکی از گل‌های بوستان تربیت شده مکتب بزرگ امام خمینی(ره) ماست که این روزها باز سالگرد یاد آن عزیز دل‌هاست. خرداد است و این فضای معطر را با ایستادگی و مجاهدت سال‌های طولانی‌اش در این کشور عزیز ما و ایران اسلامی ایجاد کرد جوری که روز به روز عطرش بیشتر در جهان به استشمام می‌رسد و با عنوان بیداری اسلامی شاهد زنده و بیدار شدن گروه گروه از مردم و مسلمانان جهان هستیم، بحمدالله، تا روز دولت یار نزدیک شود ان‌شاءالله.

شهید حسن‌های گل و دیگر شهدای عزیز و گران‌قدر ما قبل، حین و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ما رفتند تا این راه نورانی اسلام همواره زنده و پویا و روشنگر بماند و صدالبته جوان‌های امروز ما با انگیزه قوی‌تر و توانی بیشتر بتوانند راهشان را ادامه دهند و این امانت را به دوش کشیده، انسان را به سرمنزل مقصود برساند.

راه شهید که رهروی واقعی ولایت را می‌طلبد با مجاهدت‌ها تداوم می‌یابد، عزت امروز ایران اسلامی و ولایت ولی مسلمین جهان و خانواده عزیز شهید و جامعه ایثارگران مدیون این مجاهدت‌ها است.

خداوند توفیق دهد ما افراد به جا مانده بتوانیم این بار امانت را به‌سلامت تا به آخر به هدف برسانیم و موجبات ظهور حضرت امام زمان(عج) را فراهم کنیم تا جهان در پرتو نورانیت وجود مبارکش به عدالت و بهره‌مندی خود ببالد، ان‌شاءالله.

91.3.10

سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری

شهید طهرانی مقدم یکی از گل‌های بوستان تربیت شده مکتب بزرگ امام خمینی(ره) ماست

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران