ظرفیت تبلیغ رسانه ملی در ترویج کتاب‌خوانی به کار گرفته شود

ظرفیت تبلیغ رسانه ملی در ترویج کتاب‌خوانی به کار گرفته شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سلماس گفت: قدرت و ظرفیت رسانه ملی در مسیر ترویج کتابخوانی مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به سرانه مطالعه در جامعه اظهار کرد: متاسفانه سرانه مطالعه در جامعه ناچیز بوده و باید ترویج کتابخوانی توسط رسانه ملی که قدرت تبلیغ بسیاری دارد، انجام شود.

امام جمعه سلماس تصریح کرد: اگر در خانواده‌های ایرانی والدین اهل مطالعه و تحقیق باشند، فرزندان نیز به سمت مطالعه و کتابخوانی گرایش می‌یابند و علاوه بر آن محیط آموزشی مانند دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که دانشجویان و قشر فرهیخته به سمت تحقیق و پژوهش سوق یابند چون علم‌آموزی و دانش‌افزایی نوعی عبادت محسوب می‌شود.

موسوی افزود: با هدف افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه، مدیران کل ادارت می‌توانند بین کارکنان زیرمجموعه خود مسابقه کتابخوانی برگزار کرده و پاداش مادی برای آنها در نظر گیرند چون تجربه نشان داده که بهره‌گیری از ابزار مادی می‌تواند بسیاری از اهداف را به پیش ببرد.

امام جمعه سلماس تصریح کرد: با توجه به اینکه با مطالعه علم و دانش انسان ارتقاء می‌یابد، باید جامعه به سمت مبارزه با جهل و فقر فرهنگ رود چون هر اندازه آمار سواد در جوامع افزایش یابد نشانگر رشد و توسعه‌ یافتگی آن ملت است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon