آینده و حیات ایرانیان وابسته به شیوه مدیریت منابع آب است

آینده و حیات ایرانیان وابسته به شیوه مدیریت منابع آب است

خبرگزاری تسنیم: در پیام رئیس جمهور به چهاردهمین کنگره پرسش مهر آمده است: پرسش مهر را نمادی از به کمک طلبیدن اندیشه‌ورزی و نخبگی دانش‌آموزان و تمرینی برای گام نهادن در مسیر تفکرات بزرگ می‌دانم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم اختتامیه چهاردهمین کنگره پرسش مهر رئیس جمهور پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به این کنگره را قرائت کرد.

در پیام رئیس جمهور به چهاردهمین کنگره پرسش مهر آمده است:

دانش آموزان عزیز ایران زمین امیدم به آینده این کشور و این سرزمین بسیار زیاد است و دیگران را نیز به امیدواری فرا می‌خوانم.از این روست که  به پیام اندیشه‌ورزی و نخبه‌گری و پاسخ‌های شما به پرسش‌هایی که بیانگر چالش‌های زندگی امروز و فردای ما و نسل‌های آینده هستند، امیدوارم.

مطمئنم توانمندی فراوان شما زمینه زندگی بهتر، سربلندی بیشتر و ایفای نقش شایسته‌تر برای تمدن نوین ایرانی در میان ملل جهان را فراهم می‌کند. من پرسش مهر را نمادی از به کمک طلبیدن اندیشه‌ورزی و نخبگی شما و تمرینی برای گام نهادن در مسیر مسئله محوری، تفکرات بزرگ و دست یافتن به راه حل‌های مناسب برای بهتر ساختن زندگی ایرانیان می‌دانم.

بی‌سبب نگفتند بزرگی هر کس به اندازه بزرگی پرسش‌هایی است که خود را موظف به یافتن پاسخ آن می‌داند از همین رو پیشنهاد پرسش‌های بزرگ در هر مهر که مقارن با بهار دانش است ابزاری برای دانش آموزان امروز با مهمترین چالش‌ها و مشکلات کشور است و امیدوارم اندیشیدن به این مسائل زمینه پرورش اندیشه‌های بزرگ در عرصه دانش آموزی این سرزمین باشد.

امسال پرسشی نام پرسش مهر به خود گرفته که تداوم تمدن ایرانی و کیفیت زندگی ما به پاسخ آن بستگی دارد. آینده حیات ایرانیان وابسته به شیوه مدیریت منابع آب است، شایسته نیست جامعه و تمدنی که هفت هزار سال مولد و خلاق بر پهنه ایران زیسته در تنگنای شیوه نادرست مدیریت مصرف، توزیع و تقاضای آب قرار گیرد.

پرسش آب را از آن جهت مطرح کردم که شما از امروز به این بیندیشید در سرزمینی زیست می‌کنید که بهره‌اش از این نعمت فراوان نیست و پیشینیان ما به دلیل درستی تدبیرها براین کاستی غلبه کردند اما متأسفانه چند دهه‌ای است که از یاد بردیم که در پهنه کم آب زندگی می‌کنیم و پنداشتیم طبیعت توان جبران هر گونه رفتار بی‌حساب و کتاب ما را دارد اگر چه دیرهنگام اما بر آن شدیم تا راه تدبیر پیش‌گیریم و منابع آب را درست مدیریت کنیم.

دانش آموزان امروز و نخبگان فردا باید از اکنون بیاندیشند و ابزار و شیوه عقلانیت را بیابند و جامعه را قدر سازند از چالش‌هایی که اشتباهات گذشته آن را پیش رو نهاده فراتر رود. غفلت از این مهم روزهای دشواری را برای ما به همراه دارد و اگر چنین کنیم زندگی بهتری در انتظارمان خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon