پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های آلاینده مشمول پرداخت عوارض آلایندگی هستند

پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های آلاینده مشمول پرداخت عوارض آلایندگی هستند

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس پالایشگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی آلاینده را مشمول پرداخت عوارض آلایندگی دانستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان بررسی طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را ادامه دادند و  بند (ز) و تبصره‌هایش از ماده یک این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس این بند مصوب مجلس، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آب، برق و گاز با توجه به مالیات و عوارض مندرج ‏در صورت‌حساب (قبوض)‏ مصرف‌کنندگان و همچنین نفت تولیدی و فرآورده‌های وارداتی، فقط یک‌بار در انتهای زنجیره تولید و توزیع آن‌ها توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران (شرکتهای پالایش نفت) و شرکت‌های دولتی تابع ذی‌ربط وزارت نفت و شرکت‌های گاز استانی و شرکت‌های تابع ذی‌ربط وزارت نیرو و شرکت‌های آبفا و توزیع برق استانی بر مبنای قیمت فروش داخلی محاسبه و دریافت می‌شود.

بر این اساس مالیات مزبور به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و عوارض طبق ماده(39) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 با اصلاحات بعدی آن توسط سازمان امور مالیاتی کشور واریز می‌گردد.

نمایندگان در این بند تصویب کردند مبنای قیمت فروش برای محاسبه عوارض آلایندگی موضوع تبصره (1) ماده(38) قانون مالیات بر ارزش افزوده، قیمت فروش فرآورده به مصرف‌کننده نهائی در داخل کشور است.

نمایندگان همچنین پالایشگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی‌های آلاینده را نیز مشمول پرداخت عوارض آلایندگی دانستند.

بر اساس تبصره یک بند (ز) وجوه واریزی به‌عنوان عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، درآمد دولت نبوده و خزانه‌داری کل کشور مکلف است 100% آن را براساس احکام قانون مالیات بر ارزش افزوده به‌صورت ماهانه به حساب‌های ذی‌ربط واریز کند.

در تبصره 2 نیز وکلای ملت سازمان امور مالیاتی، خزانه‌داری کل کشور و وزارت کشور مکلف کردند به ترتیب، گزارش وصول درآمد، دریافتی‌ها و عملکرد موضوع این بند را در مقاطع سه ماهه به شورای عالی استان‌ها و کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه و محاسبات و شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon