۸.۵ میلیون دانش آموز به چهاردهمین پرسش مهر رئیس جمهور پاسخ دادند

8.5 میلیون دانش آموز به چهاردهمین پرسش مهر رئیس جمهور پاسخ دادند

خبرگزاری تسنیم: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرکت ۸.۵ میلیون دانش‌آموز در کنگره پرسش مهر چهاردهم، گفت: ۲۲۰ نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به عنوان برگزیدگان مرحله کشوری امروز تقدیر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا کفاش امروز در مراسم اختتامیه چهاردهمین کنگره پرسش مهر اظهار داشت:پرسش مهر چهاردهم که در آغاز سال تحصیلی 92-93 توسط رئیس جمهور مطرح شد تحت این عنوان بود" اگر پدر شما رئیس جمهور باشد چه اقدامی را به او توصیه می‌کنید که بتواند اعتدال و میانه‌روی را در همه ابعاد زندگی اجتماعی جامعه ایرانی بگستراند؟"

وی افزود: پس از شروع سال تحصیلی فراخوان پرسش مهر جهت جلب همکاری فرهنگیان و دانش آموزان، شناسایی عوامل توسعه در جامعه، افزایش حس مسئولیت‌پذیری و خودباوری در میان دانش‌آموزان و شناخت هویت دینی آغاز شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان و فرهنگیان، تشکیل 20 جلسه در حوزه ستادی به منظور سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و  744 جلسه در ستاد اجرایی درسطح مناطق و استان‌های کشور برای پیگیری پرسش مهر رئیس جمهور از سایر اقدامات بود.

کفاش ادامه داد: برگزاری مسابقات از مرحله آموزشگاهی تا کشوری، تشکیل 6 تیم داوری از میان اساتید برجسته و صاحب نام کشور به منظور بررسی تخصصی آثار راه یافته به مرحله کشوری به مدت 4 هفته، نظارت و بازدید از مراحل اجرایی مسابقات و تهیه گزارش در خصوص کیفیت روند اجرای مطالبات رئیس جمهور در خصوص موضوعات آموزش حقوق شهروندی، گفتمان‌های دانش‌آموزی و زنگ انشاء و کتابخوانی در مدارس از سایر مسائل مورد پیگیری بود.

وی ادامه داد: در مقطع ابتدایی سه میلیون دانش‌آموز،  مقطع متوسطه اول یک میلیون و 700 هزار دانش‌آموز و مقطع متوسطه دوم سه میلیون و 800 دانش‌آموز و در مجموع 8.5 میلیون دانش‌آموز به پرسش مهر چهاردهم پاسخ دادند که آثار دانش‌آموزان در قالب رسانه و فضای مجازی، ادبی و پژوهشی، هنرهای دستی و تجسمی، هنرهای آوایی و فیلم کوتاه بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از برگزیدگان دوره دوم متوسطه مرحله استانی 1880 نفر به جشنواره کشوری راه یافتند که 220 نفر از آنها به عنوان برگزیده کشوری امروز توسط وزیر آموزش و پرورش تقدیر می‌شوند.

کفاش با اشاره به اینکه برگزاری مراسم اختتامیه چهاردهمین کنگره پرسش مهر رئیس جمهور را سه مرحله برای حضور رئیس جمهور به تأخیر انداختیم، گفت: قرار بود رئیس جمهور امروز در این مراسم حضور یابد اما به دلیل مشغله‌ها از حضور ایشان محروم شدیم و پیام رئیس جمهور توسط وزیر آموزش پرورش قرائت شد.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon