تکلیف مجلس به شرکت‌های وزارت نفت برای واریز تمام درآمدهای خود به خزانه

تکلیف مجلس به شرکت‌های وزارت نفت برای واریز تمام درآمدهای خود به خزانه

خبرگزاری تسنیم: شرکت‌های دولتی تابع وزارت نفت مکلف شدند درآمدهای ریالی و ارزی خود را به حساب‌های متمرکز وجوه ریالی و ارزی را به خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان بندهای دیگری از ماده یک طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

بر اساس بند (ح) ماده یک، شرکت‌های دولتی تابع وزارت نفت مکلف شدند درآمدهای ریالی و ارزی خود را به حساب‌های متمرکز وجوه ریالی و ارزی که از طریق خزانه‌داری کل کشور به نام آن‌ها نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می‌شود، واریز کنند.

وکلای ملت در بند (ط) نیز مصوب کردند آیین‌نامه اجرایی این ماده شامل سازوکار تسویه حساب خزانه‌داری کل کشور با وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط و همچنین قراردادی که وزارت نفت به نمایندگی از طرف دولت با شرکت مزبور در چهارچوب مفاد این ماده برای عملیات نفت، گاز، پالایش و پخش منعقد می‌کند، ظرف 3 ماه از تاریخ تصویب این قانون به‌پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت، امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به‌تصویب هیئت‌وزیران برسد.

همچنین در این بند آمده است دستورالعمل‌های حسابداری لازم به نحوی که آثار تولید و فروش نفت خام و میعانات گازی در دفا‌تر قانونی و حساب سود و زیان شرکت‌های دولتی تابع ذی‌ربط وزارت نفت انعکاس داشته باشد، به پیشنهاد وزارت‌ نفت و تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و ابلاغ شود.

بهارستان نشینان در بند (ی) ماده یک آوردند مفاد این ماده جایگزین تبصره (38) دائمی لایحه قانونی بودجه سال 1358 کل کشور مصوب 5 دی ماه 1358 شورای انقلاب اسلامی شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon