شورا و شهرداری از رشد سکونتگاه‌های غیررسمی سقز جلوگیری کنند

شورا و شهرداری از رشد سکونتگاه‌های غیررسمی سقز جلوگیری کنند

خبرگزاری تسنیم: فرماندار سقز یکی از مشکلات اصلی شهر سقز را وجود منطقه حاشیه‌ای و سکونتگاه غیر رسمی تازه آباد عنوان کرد و گفت: پیشگیری از رشد این سکونتگاه‌ها باید از دستور کارهای اصلی شورا و شهرداری سقز باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، علی‌اکبر ورمقانی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای شوراهای اسلامی شهرهای سقز و صاحب با اشاره به اهمیت کار شورا اظهار کرد: نزدیک به 2 دهه از تاسیس نهاد ارزشمند شورای اسلامی در کشور می‌گذرد و هرچه عمر این نهاد بیشتر می‌شود ضعف‌های آن کمتر و قدرت عملش بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای اصلی شوراها، نظارت بر کار شهرداری‌ها است گفت: شوراها در شتاب بخشی توسعه همه جانبه کشور موفق عمل کرده‌اند.

فرماندار شهرستان سقز سطح تعامل اعضای شورای اسلامی شهرهای سقز و صاحب را با شهرداران و ادارات بسیار خوب و امیدوار کننده توصیف و خاطر نشان کرذ: تعامل سبب هم افزایی و تسریع در رفع مشکلات خواهد شد.

وی شورا را نهادی از متن مردم دانسته و گفت: یکی از وظایف مهم و اصلی شوراهای اسلامی شهر انتخاب شهردار است و چون اعضای شوراا با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌اند در نتیجه نظر آنها نظر کلی مردم است.

وی با عنوان اینکه مجموعه اعضای شورای اسلامی سقز، افرادی توانمند، متعهد و متخصص است از آنان خواست تا با بررسی نقاط ضعف و قوت شهرداری و سایر ادارات خدمات رسان و اولویت بندی مشکلات، مجموعه مدیریت شهرستان را در جهت توسعه همه جانبه یاری دهند.

ورمقانی یکی از مشکلات اصلی شهر سقز را وجود منطقه حاشیه‌ای و سکونتگاه غیر رسمی تازه آباد عنوان کرد و افزود: پیشگیری از رشد این سکونتگاه‌ها باید از دستور کارهای اصلی شورا و شهرداری سقز باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی و هزینه بر بودن اجرای پروژه‌های عمران شهری باید بخش خصوصی را ترغیب و تشویق به سرمایه گذاری کرد و در این کار شورا نقشی برجسته دارد.

فرماندار شهرستان سقز بر تسلط بیشتر اعضای شورا و کارکنان شهرداری بر قانون و مقررات، استفاده از مصالح کوهی برای طرح ها و به حداقل رساندن برداشت از مصالح بستر رودخانه تاکید کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon