نمایش دژ مستحکم لبنانی‌ها در نبرد ۳۳ روزه از شبکه «افق» + تیزر

نمایش دژ مستحکم لبنانی‌ها در نبرد 33 روزه از شبکه «افق» + تیزر

خبرگزاری تسنیم: «جایی که زندگی می‌کنیم» مستندی است درباره یکی از روستاهای لبنان است که در جریان جنگ ۳۳ روزه مقاومت کرد و تسلیم نشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، وقتی حمله رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان آغاز شد هیچ کس گمان نمی‌کرد 33 روز بعد، این صهیونیست‌ها باشند که مفتضحانه به خانه‌هایشان بازگردند در حالی‌که کشته و زخمی‌های فراوان روی دستشان مانده و پس از چندی هم سران این رژیم جنایتکار رسماً اعلام شکست کنند.

در جریان این 33 روز مقاومت و ایستادگی، خاطرات فراوانی از دفاع جانانه مقابل ارتش صهیونیستی به ثبت رسیده و نام شهر‌ها و روستاهای متعددی بر سر زبان‌ها افتاد؛ یکی از این مناطق، روستای «عیترون» در مرز لبنان است.

عیترون روستای مرزی کوچکی در جنوب لبنان که در جریان جنگ 33 روزه مورد هجمه شدید دشمن قرار گرفت اما هیچگاه از جمعیت خالی نشد؛ روایتی از این مقاومت و ایثار در مستند «جایی برای زندگی» به تصویر کشیده شده که دیدن آن نه فقط ایستادگی لبنانی‌ها را در اذهان زنده می‌کند بلکه شکست پذیری ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر صهیونیستی را هم به اثبات می‌رساند که چگونه با انواع توپ و تانک‌ها و سلاح‌های پیشرفته نتوانستند حتی وارد روستایی کوچک در جنوب لبنان شوند.

 

 

در این مستند، روایت مقاومت و ایستادگی مردم در این روستا را از زبان تعدادی از اهالی آن می‌شنویم.

جایی که زندگی می‌کنیم قرار است سه شنبه 27 آبان ساعت 20 و تکرار آن چهارشنبه 28 آبان ساعت 18 از شبکه افق پخش شود.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران