مجوز اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه‌های آب بخش خصوصی را از دولت گرفتیم

مجوز اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه‌های آب بخش خصوصی را از دولت گرفتیم

خبرگزاری تسنیم: وزیر نیرو گفت: با هماهنگی صندوق توسعه ملی تسهیلات مالی برای بخش خصوصی فراهم شده و مصوبات قانونی مورد نیاز در این زمینه نیز گرفته شده و بخش خصوصی فعال در پروژه‌های آب از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمید چیت‌چیان در حاشیه دهمین نمایشگاه صنعت آب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال آبی 93 - 94 تا 24 آبان، میزان بارندگی‌های کشور به‌طور متوسط 37 میلی‌متر بوده که در مقایسه با سال گذشته 50 درصد و در مقایسه با درازمدت رشد 60 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: اگر روند بارش باران در کشور به همین صورت ادامه داشته باشد، کشور از خشکسالی خارج می‌شود و سالی نرمال خواهیم داشت.

وزیر نیرو با بیان اینکه در گذشته منابع بیشتر از مصارف بود ولی در حال حاضر مصرف از منابع پیشی گرفته، گفت: در این مرحله باید مدیریت تقاضا را درنظر بگیریم چرا که منابع زیادی در اختیار نداریم و ناچاریم که با مدیریت تقاضا، مصرف را کاهش دهیم.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به سؤالی در خصوص حمایت از بخش خصوصی، اذعان داشت:‌ با هماهنگی صندوق توسعه ملی، تسهیلات مالی برای بخش خصوصی فراهم شده و مصوبات قانونی مورد نیاز در این زمینه نیز گرفته شده و بخش خصوصی فعال در پروژه‌های آب از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره‌مند خواهند شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در سال آینده محور اصلی اقداماتمان را روی خرید تضمینی آب و طرح‌های فاضلاب قرار داده‌ایم. 

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه