رقابت شش قاری و حافظ برای حضور در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان

رقابت شش قاری و حافظ برای حضور در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان

خبرگزاری تسنیم: با برگزاری مسابقه انتخابی از میان شش نفر از برگزیدگان سه دوره گذشته مسابقات ملی قرآن دانشجویان کشور، دو نفر به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان انتخاب خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان بعد از ظهر چهارشنبه 28 آبان‌ماه با حضور متسابقان و داوران در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود.

در این رقابت از میان نفرات برگزیده سه دوره گذشته مسابقات ملی دانشجویان کشور در دوره‌های 27 و 28 و 29 در هریک از رشته‌های حفظ کل قرآن و قرائت تحقیق یک نفر به عنوان نفر برگزیده انتخاب و به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان معرفی می‌گردد تا با نمایندگانی از بیش از 50 کشور جهان در رشته حفظ کل قرآن و قرائت تحقیق به رقابت بپردازد.

در مسابقه انتخابی نماینده ایران جهت حضور در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان، اساتیدی همچون ابوالفضل علامی، وقف و ابتداء؛ محمدرضا ابوالقاسمی، تجوید؛ دکتر رحیم خاکی، صوت؛ محمود لطفی‌نیا، لحن و دکتر معتز آقایی، حُسن حفظ در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن این دو گروه را داوری خواهند کرد؛ علی سرابی، به عنوان رئیس کمیته فنی و عبدالرسول عبایی، به عنوان رئیس کمیته داوران در این جلسه حضور خواهند داشت.

در رشته حفظ کل علیرضا فیضی، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد  تهران جنوب و رتبه برتر دوره بیست و هفتم مسابقات ملی دانشجویان کشور؛ حسن زرنوشه فراهانی، دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد و منتخب دوره بیست و هشتم مسابقات ملی قرآن دانشجویان کشور و محمدجواد محمدی مجد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور اهواز و منتخب بیست‌ و نهمین دوره مسابقات ملی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

در رشته قرائت تحقیق مجتبی محمدبیگی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه علوم و حدیث و رتبه دوم بیست وهفتمین دوره مسابقات ملی قرآن دانشجویان کشور؛ علی قاسم آبادی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری و رتبه برتر بیست و هشتمین دوره مسابقات ملی و وحید خزائی دانشجوی مدیریت خانواده دانشگاه علمی _ کاربردی نسیم شهر و مقام برتر بیست و نهمین دوره مسابقات ملی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور 11 تا 14 دی‌ماه 1393 در سالن همایش‌های برج میلاد تهران با هدف اتحاد دانشجویان جهان اسلام حول محور قرآن کریم، تعامل علمی- فرهنگی در بین نخبگان جهان اسلام، ایجاد زمینه نشر و بسط فرهنگ معارف و اخلاق قرآنی در بین دانشجویان و تشویق و ترغیب دانشجویان و دانشگاهیان به یادگیری و پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات با نشانی   www.muslimstudents.ir   مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران