کنترل دریافت زیرمیزی در بیمارستان‌های دولتی راحت‌تر است

کنترل دریافت زیرمیزی در بیمارستان‌های دولتی راحت‌تر است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: کنترل دریافت زیرمیزی در بیمارستان‌های دولتی راحت‌تر است.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قرار است پس از بازنگری کتاب ارزش‌های نسبی، دریافت زیرمیزی از بیماران حذف شود، آیا به واقع این امر اجرا می‌شود یا خیر، اظهار داشت: باید به سمت حذف دریافت زیرمیزی برویم زیرا قانون تکلیف کرده که به قیمت تمام شده خدمات نزدیک شویم.

وی ادامه داد: اگر قیمت تمام شده را بپذیریم و هر خدمت به همان قیمت خریداری شود بنابراین دریافت اضافه وجود نخواهد داشت، اما این کار به زمان احتیاج دارد و در بیمارستان‌های دولتی ابزار کنترل آن بیشتر فراهم است و از سوی دیگر نیروی انسانی که به صورت تمام وقت برای این بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده‌اند این شرایط را فراهم می‌کنند.

مدیرعامل بیمه سلامت همچنین گفت: در بیمارستان‌های خصوصی نیز این امر نیازمند زمان است که خود نظام پزشکی مسئولیت انجام دادن آن را پذیرفته‌ است.

وی افزود: کتاب ارزش‌های نسبی تاکنون دو بار در سال‌های 84 و 87 بازنگری شده بود اما به دلیل بارمالی ناشی از اجرای آن و عدم تعادل بین رشته در درون یک رشته تخصصی امکان اجرا فرااهم نشده بود، حتی در سال 88 به مدت یک ماه ابلاغ شد که دوباره جلوی اجرای آن گرفته شد و از سوی دیگر بیمه‌ها نیز آن را نمی‌پذیرفتند.

محسنی در پایان گفت: در حال حاضر بیمه‌ها به عنوان یک رکن قضیه پای کار آمده‌اند و ضرورت اجرای آن را حس کرده‌اند ،شاید نیازمند بازنگری مجدد باشیم و همه باید از آن صیانت کنیم.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon