تظاهرات علیه پلیس آمریکا در صدمین روز کشته شدن جوان سیاهپوست+فیلم و عکس

تظاهرات علیه پلیس آمریکا در صدمین روز کشته شدن جوان سیاهپوست+فیلم و عکس

خبرگزاری تسنیم: مردم سنت لوئیس آمریکا به مناسبت صدمین روز کشته شدن یک نوجوان سیاهپوست توسط یک افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی تظاهرات مسالمت‌آمیزی برگزار کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، روز یکشنبه مردم آمریکا در منطقه سنت‌لوئیس تظاهرات مسالمت‌آمیزی را به مناسبت صدمین روز کشته شدن "مایک براون" جوان سیاه پوست آمریکایی توسط یک افسر پلیس سفیدپوست برگزار کردند. این تظاهرات باعث بسته شدن موقت خیابان در این شهر شد.

تظاهرات کنندگان با دراز کشیدن بر روی زمین، عملیات پلیس پس از حضور در صحنه جنایت را به تمسخر گرفتند.

مردم شهر فرگوسن به‌شدت نسبت به اقدام پلیس این شهر در شلیک گلوله به‌سوی این نوجوان سیاه‌پوست که غیرمسلح بوده و قتل این نوجوان معترض هستند.

مایکل براون، 18ساله در فرگوسن حومه سنت لوییس، به‌ضرب گلوله پلیس کشته شد. گزارش‌ها حاکی است وی در حالی کشته شده که اسلحه‌ای با خود نداشته است.

رییس پلیس این منطقه اعلام کرده یک افسر پلیس پس از درگیری، مایکل براون را چند بار از نزدیک هدف تیراندازی قرار داده است. مادر براون گفته او با 8 گلوله به قتل رسیده است.

پلیس آمریکا اعلام کرده است که براون به یک افسر پلیس حمله کرده بود. وکیل براون این اظهارات پلیس آمریکا را رد کرده است.

پس از قتل این نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی مردم در حومه سنت لوییس هرشب تجمع و نسبت به اقدامات خشونت آمیز پلیس اعتراض می‌کردند.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

بعضی فعالان حقوق مدنی، قتل مایکل براون را با قتل تروان مارتین، نوجوان سیاه‌پوست ساکن فلوریدا مقایسه کرده‌اند. در سال 2012 تروان مارتین به‌ضرب گلوله جورج زیمرمن، نگهبان محلی کشته شد اما آقای زیمرمن از اتهام قتل تبرئه شد. بعد از تبرئه جورج زیمرمن، یک‌صد شهر آمریکا به صحنه اعتراضات وسیع به تبرئه ضارب تبدیل شد.

 

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت