نجفی: در تأسیس پارک‏‌های علم و فناوری صاحب سبک هستیم

نجفی: در تأسیس پارک‏‌های علم و فناوری صاحب سبک هستیم

خبرگزاری تسنیم: سرپرست وزارت علوم گفت: در تأسیس پارک‏‌های علم و فناوری صاحب سبک هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای ملی و منطقه‏‌ای پارک‌‏های علم و فناوری، گفت: با گذشت بیش از یک دهه از تأسیس این پارک‌‏ها در ایران، اکنون در میان کشورهای در حال توسعه، صاحب سبک و مبدع روش نوین ایجاد این زیرساخت مهم علمی و اقتصادی هستیم.

در این مراسم که با حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاونان وزارت علوم، روسای پارک‌ها و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتتاح شد، نجفی نقش پارک‌‏های علم و فناوری را در توسعه پایدار منطقه‌‏ای بسیار مهم ارزیابی کرد و بر نقش حمایتی مجلس شورای اسلامی در این خصوص تأکیدکرد.

وی گفت: ایران در خصوص پارک‌های علم و فناوری حضور پررنگ و موثری در جوامع بین‏‌المللی داشته و شاهد این مدعا نیز کسب پنچ دوره مقام ریاست منطقه‌‏ای غرب آسیا و شمال آفریقا در انجمن بین‌‏المللی پارک‏‌های علمی در 10 سال گذشته بوده است.

نجفی تصریح کرد: این پارک‌‏ها پل ارتباطی دانشگاه و صنعت هستند و اشتغال‌زایی نخبگان، رشد و شکوفایی استان‏‌ها و توسعه پایدار منطقه‏‌ای به واسطه این پارک‌‏ها میسر می‏شود.

وی با اشاره به هزینه کمتر اشتغال‌زایی در پارک‏‌ها نسبت به واحدهای مستقل، گفت: حمایت مادی و معنوی مجلس از پارک‌‏های علم و فناوری یکی از موثرترین کارهایی است که نمایندگان می‏‌توانند برای مردم استان خود انجام دهند.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن ابراز رضایت از توسعه پارک‌های علم و فناوری بر تخصصی شدن پارک‌ها و مراکز رشد وابسته به آنها تأکید کرد و گفت: پارک‌‏های علم و فناوری نقش به سزایی در توسعه اقتصاد و سیاست‌‏های کلان کشور در حوزه علم و فناوری دارند.

وی با اشاره به لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بر طرح آمایش سرزمینی مبتنی بر مزیت‌های نسبی تاکید کرد و افزود: سیاست‏‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری مبنا و اصلی است که می‏‌تواند دستور کار تمامی سازمان‏‌ها و نهادهای ذیربط قرار گیرد.

نمایشگاه دستاوردهای ملی و منطقه‏‌ای پارک‌‏های علم و فناوری با حضور 27 پارک علم و فناوری از 25 تا 28 آبان در محل نمایشگاه دائمی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
triboon