طرح واکسیناسیون پنتاوالان در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

طرح واکسیناسیون پنتاوالان در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طرح واکسیناسیون پنتاوالان جایگزین واکسن‌های فعلی ثلاث و هپاتیت ب در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی در برنامه واکسیناسیون شده که با تعداد تزریق کمتر ایمنی لازم علیه ۵ بیماری مذکور را ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مرتضی هاشم‌زاده صبح امروز در مراسم آغاز برنامه ایمن‌سازی با واکسن پنتاوالان اظهار کرد: این واکسن سبب حفاظت کودکان در برابر 5 بیماری تهدیدکننده زندگی یعنی دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب می‌شود.

وی افزود: هرچند دیفتری، سیاه سرفه، کزاز و هپاتیت ب قبلاً جز برنامه جاری ایمن‌سازی کودکان بوده ولی هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب جز پنجمی است که به این مجموعه اضافه شده و به همین علت این ترکیب را واکسن پنتاوالان می‌گویند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: واکسن پنتاوالان یا پنج گانه جایگزین واکسن‌های فعلی ثلاث و هپاتیت ب در سنین 2، 4 و 6 ماهگی در برنامه واکسیناسیون می‌شود و با تعداد تزریق کمتر ایمنی لازم علیه 5 بیماری مذکور را ایجاد می‌کند.

هاشم‌زاده تصریح کرد: تزریق کمتر، درد و آزار کمتر شیرخوار، راحتی بیشتر، تعداد کمتر عوارض ناشی از تزریق، برنامه‌ریزی آسان‌تر برای ایمن‌سازی، هزینه اثر بخش و بهبود پوشش واکسن‌های هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا تیپ ب از فواید و مزایای واکسن 5 گانه است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon