دانش آشتیانی از گردانندگان فتنه ۸۸ بوده است

دانش آشتیانی از گردانندگان فتنه 88 بوده است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی علوم موسس و عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران که به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم در جلسه علنی مجلس صحبت می‌کرد، با بیان اینکه شرایط امروز کشور بسیار خطیر است، اظهار داشت: ما در فتنه و بهانه‌جویی بسر می‌بریم که نظام سلطه‌ به واسطه بهانه‌های مختلف به کشور ما تحمیل می‌کند. امروز دولت و نظام در مواجهه با فتنه‌های جهانی و بهانه‌جویی‌های آمریکای خونخوار است.

وی افزود: منطقه توسط دست‌نشاندگان آمریکا در آتش می‌سوزد و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و متاسفانه عده‌ای به دنبال بهانه‌جویی و التهاب‌آفرینی هستند. ما می‌گوییم دولت برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی احتیاج به آرامش و اعتدال دارد. سپردن مدیریت آموزش عالی کشور و مدیریت دانشگاه‌ها به فعالان فتنه سال 88 و عناصر افراطی دقیقا برخلاف مصالح کشور است.

مخالف وزیر پیشنهادی علوم با تاکید بر اینکه مجلس پیوند ناگسستنی با امام و شهدا دارد، خاطرنشان کرد: مجلس مطیع رهبری است، نوکر ملت است و برآمده از اراده ملت است. مجلس پاسدار ارزش‌هایی است که مردم در 9 دی 1388 بر آن پافشاری کردند.

زاکانی خطاب به روحانی گفت: شما 20 سال عضو خانواده مجلس بودید، تعجب می‌کنیم که چرا پیام منطقی مجلس را در صیانت از حقوق ملت و صیانت از آرمان‌ها و پیگیری این آرمان‌ها نادیده می‌گیرید. جناب آقای روحانی از تابستان 92 تاکنون 5 نفر را برای تصدی وزارت علوم معرفی کردند که همه آنها جزو جریان افراطی و به نوعی به این جریانات دلبستگی داشتند. ما تعجب می‌کنیم که آیا اصرار رئیس‌جمهور بر سپردن مدیریت دانشگاه‌ها به دست یک جریان خاص تعجب‌آور نیست؟

وی با طرح این سوال که آیا تقاضای مجلس تقاضای نامعقول و نادرستی است، ادامه داد: آیا حل مشکل پیش آمده در وزارت علوم کار دشواری است. وقتی نمایندگان جوابی برای این سوال پیدا نمی‌کنند احساس و برداشتی دارند و آن این است که دست‌هایی پشت پرده است. امروز دولت در پرونده هسته‌ای در وضعیت حساسی قرار دارد و لذا کشور نیاز به آرامش، همبستگی و همراهی برای صیانت از حقوق ملی و اساسی دارد.

مخالف وزیر پیشنهادی علوم در واکنش به کنایه رئیس‌جمهور به نمایندگان یادآور شد: آقای رئیس‌جمهور گفتند "و ماادراک ماالبورسیه" و پاسخ ما این است که و "و ماادراک ماالفتنه" تا امروز هر کسی به مجلس معرفی شده است، در فتنه مشارکت داشته یا با آن همراهی کرده بود اما امروز آقای دانش آشتیانی معرفی شده‌اند که با مستنداتی که ارائه خواهم کرد، مشخص می‌شود که از گردانندگان فتنه بوده‌ است.

زاکانی با بیان اینکه این همان راستگویی دولت است، تصریح کرد: بیان داشتند که اگر 10 نفر را هم رد کنید باز هم ما در همین مسیر حرکت خواهیم کرد. این همان چیزی است که مورد اعتراض ما است. جناب آقای رئیس‌‌جمهور بیان کردند که دانشگاه محل تولید علم است، ایشان به علم و فرهنگ توجه دارند، دوری از سیاسی‌کاری را طلب می‌کنند و به دنبال چهره‌های علمی موجه در دانشگاه‌ها هستند و اهل تنازع با مجلس نیز نیستند.

وی افزود: ایشان به ما اطمینان خاطر دادند اما ما نمی‌توانیم گذشته آشکار و بسیار روشن آقای دانش آشتیانی را نادیده بگیریم. ما نمی‌توانیم  به وعده‌های شما توجه داشته باشیم و اطمینان کنیم و در پیشگاه خداوند از ما رفع مسئولیت شود در حالی که گذشته آقای دانش آشتیانی برای ما آشکار و کاملا مشخص است.

مخالف وزیر پیشنهادی علوم در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه دانش آشتیانی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: در دوم آذر سال 67 امام (ره) فرمودند که بسیج دانشجویی ضروری‌ترین تشکل است و ماموریت بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها جلوگیری از نفوذ عناصر شرق و غرب است اما جناب آقای دانش آشتیانی در کتاب تاریخ شفاهی آموزش عالی که در دوره وزارت آقای دکتر معین منتشر شده است، بیان داشتند که ما نگذاشتیم بسیج دانشجویی به داخل دانشگاه‌ها بیاید.

زاکانی ادامه داد: در سال 68 مقام معظم رهبری فرمودند که با بسیج دانشجویی موافق هستم و آن را لازم و ضروری می‌دانم اما در سال 69 افتخار آقای دانش آشتیانی این است که علی‌رغم اصرار بسیاری از افراد که تاکید می‌کردند پیام امام واضح و روشن است و حضور بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها لازم است، ایشان می‌گوید ما ایستادیم و استدلال کردیم که بسیج به خارج از دانشگاه برود و این استدلال ما مورد پذیرش واقع شد.

وی با اشاره به بخش دیگری از نظرات دانش آشتیانی در رابطه با بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: بیان ایشان این بود که همان دوستانی که می‌گفتند بر اساس منویات امام و مقام معظم رهبری بسیج باید به داخل دانشگاه برود به من گفتند که تو خیانت کردی.

مخالف وزیر پیشنهادی علوم با بیان این‌که آقای دانش آقای دانش آشتیانی از موسسین حزب مشارکت است، گفت: ایشان بیانیه‌های متعددی را امضا کرده است؛ هم موسس حزب مشارکت است و هم از اعضای شورای مرکزی حزب مشارکت است. در مجلس ششم تحصن شد و من از آقای مطهری تعجب می‌کنم که می‌خواهد مجلس نهم را با مجلس ششم مقایسه کند. (سخنرانی مطهری در این باره را اینجا بخوانید)

زاکانی با طرح این سوال که به چه دلیل در مجلس ششم تحصن شد، اظهار داشت: تحصن مجلس ششم برای جلوگیری از امر انتخاباتی و یک امر قانونی بود. آقای دانش آشتیانی به همراه 119 نفر از اساتید دانشگاه‌ها بیانیه رسمی دادند و در 7 بهمن 82 به نفع تحصن‌کنندگان روزه سیاسی گرفتند که اسنادش موجود است. آقای دانش آشتیانی در حزب مشارکتی بودند که در بیانیه خود تصریح می‌کند تحصن و استعفای تاریخی نمایندگان نقطه عطفی در پیشرفت دموکراسی در ایران است. جبهه مشارکت در انتخابات اول اسفندماه شرکت نمی‌کند و با روند فعلی شرکت در انتخابات مجلس هفتم را نه ممکن می‌داند و نه مفید.

وی با بیان اینکه دانش آشتیانی عضو همین جبهه است، گفت: ایشان بیانیه‌های مختلفی دارند و به همان روز هم بسنده نکردند؛ این نیش قلم و بیان خود را تا امروز هم ادامه دادند. شما در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به بیانیه‌ای می‌رسید که 128 نفر از اساتید دانشگاه 2 روز قبل از استیضاح آقای فرجی دانا علیه همین مجلس بیان کردند. در این بیانیه ذکر شده است که مجلس اکنون با جسارت به میدان آمده و با کارشکنی و غوغاسالاری مقابل متولی حرکت علمی کشور ایستاده است و سهم‌خواهی می‌کند.

مخالف وزیر پیشنهادی علوم با طرح این سوال که ما از چه کسی سهم‌خواهی کرده‌ایم ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور به مردم بگویید و اسامی کسانی را که از شما سهم‌خواهی کرده‌اند، به مردم اعلام کنید. این بیانیه‌ای است که امضای آقای دانش آشتیانی پای آن وجود دارد. ممکن است ایشان بگوید که من نمی‌دانستم این امضاها را کرده‌اند. البته امضاها بسیار متعدد است.

زاکانی با بیان اینکه ما از دانش آشتیانی خواستیم که لااقل در گذشته این امضاها را تکذیب می‌کردید، خاطرنشان کرد: آقای دانش آشتیانی! کجا تکذیب کردید؟ امروز که احتیاج به رای اعتماد دارید، از چند روز پیش همه وزرا بسیج شدند و به مجلس وعده می‌دهند. آقای رئیس‌جمهور! وعده به مجلس بد است. نمایندگان مجلس از حقوق مردم به واسطه وعده‌های وزرا و معاونین آنها نمی‌گذرند.

وی با تاکید بر اینکه ما این مسیر را قبول نداریم، تصریح کرد: ما خواهان تعامل دقیق دولت و مجلس هستیم، آقای دانش آشتیانی حضور فعالی در فتنه داشتند.

مخالف وزیر پیشنهادی علوم در ادامه سخنان خود، فیلمی را به نمایش گذاشت که حضور دانش آشتیانی در فتنه 88 را نشان می‌داد.

زاکانی در توضیح این فیلم گفت: ما به آقای میلی‌منفرد به واسطه حضور در تحصن، رای اعتماد ندادیم. آقای دانش آشتیانی مربوط به دانشگاه‌ امیرکبیر نیست اما از دانشگاه دیگری به دانشگاه امیرکبیر آمده است، اما تکذیب می‌کند که در فتنه حضور داشته است. این فیلم نشان می‌دهد که نه تنها آقای دانش آشتیانی در این تحصن شرکت داشته بلکه از گردانندگان این تحصن است.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: آقای دانش آشتیانی با دو نفر صحبت می‌کند که یک نفر از آنها دستگیر شده زمان فتنه است. نکته دوم اینکه کسی که کنار ایشان نشسته است، آقای صالحی رئیس وقت دانشگاه علم و صنعت است. ایشان بعد از صحبت آقای دانش آشتیانی از جای خود بلند می‌شود و می‌گوید نه تنها ما خودمان اعتراض داریم بلکه باید تلاش کنیم که تمام اساتید کشور را بسیج کنیم و آنها را معترض قرار دهیم.

مخالف وزیر پیشنهادی علوم خطاب به وی گفت: شما حضور خود را تکذیب می‌کنید. از چندی قبل رسانه‌های خارجی ضدانقلاب گفتند کسانی که می‌خواهند و فیلم نشان دهند، فیلم را مونتاژ کردند. حضور آقای دانش آشتیانی در جمع تحصن‌کنندگان که فیلم آن در زمان آقای میلی منفرد منتشر شد، کتمان‌شدنی نیست. چه کسانی در کنار ایشان بودند. آقای صدیقی معاون دانشجویی فعلی وزارت علوم و آقای غلامی مدیرکل فعلی بورس وزارت علوم.

زاکانی با طرح این سوال که مسئله بورسیه‌ها به چه دلیل مطرح شد، یادآور شد: ما هیچ صحبتی از بورس نداشتیم اما برای اینکه ما را منفعل کنند، این بحث را مطرح کردند. تمام آنچه آقای مطهری برای اعتراضات خود در مجلس گذشته و مجلس فعلی بیان می‌کردند، گوشه‌ای از آنچه بود که در فتنه اتفاق افتاد. من تعجب می‌کنم که چرا آقای مطهری چشم خود را بر روی واقعیت‌ها می‌بندد.

وی افزود: مسئله کاملا شفاف است؛ قانون‌شکنی، تهمت‌زدن به نظام و همراهی با بیگانگان قابل پذیرش نیست. امروز کشور نیازمند آرامش است. آقای رئیس‌جمهور فرمودند که ما باید تنور را گرم کنیم و به مردم نان بدهیم، اما با شرایطی که ایجاد شده، نه تنها تنور گرم نمی‌شود بلکه آتشی در جامعه برافروخته خواهد شد که تمام منافع ملی را برباد خواهد داد. ما تا امروز به حواشی می‌پرداختیم اما آقای دانش آشتیانی از عناصر محوری است و از کسانی است که در شکل‌گیری این تفکر نقش محوری داشته است.

مخالف وزیر پیشنهادی علوم با اشاره به سابقه مدیریت دانش آشتیانی در مدارس مفید اظهار داشت: تهران 3 هزار مدرسه دارد اما تنها مدرسه‌ای که مدیرش در زمان فتنه دستگیر شد، مدرسه مفید بود. تنها مدرسه‌ای که در روز قدس سال 88 راهپیمایی راه انداخت تا دانش‌آموزانش شعار نه غزه و نه لبنان سر دهند، مدرسه مفید به مدیریت آقای دانش آشتیانی بود؛ ما باید به رسالت دینی و انقلابی خود عمل کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon