دولت برای رفع مشکلات راه‌های روستایی سقز برنامه‌ریزی می‌کند

دولت برای رفع مشکلات راه‌های روستایی سقز برنامه‌ریزی می‌کند

خبرگزاری تسنیم: معاون فرماندار شهرستان سقزبا اشاره به مشکلات و نواقص راه‌های روستایی شهرستان سقز گفت: دولت تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی مناسب در کمترین زمان ممکن مشکلات راه‌های روستایی شهرستان سقز را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، صابر زارعی صبح امروز در جلسه توجیهی دهیاران شهرستان سقز در حوزه مباحث ترافیکی که در سالن اجتماعات 29 گولان فرمانداری سقز برگزار شد با اشاره به وظایف دهیاران در حوزه راه روستایی اظهار کرد: دهیاران باید نسبت به اعلام نواقص جاده‌های روستایی، کمبود تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی و نقاط پر خطر با پلیس راه همکاری کنند.

وی از دهیاران دعوت کرد با هماهنگی پلیس راه، نسبت به رفع مشکلات معابر اصلی و یا ورودی‌های روستاهای خود اقدام و در این رابطه اداره راه و شهرسازی را نیز در جریان قرار دهند.

معاون فرماندار شهرستان سقز همچنین از دهیاران خواست نسبت به اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی با رانندگان همکاری و در صورت نیاز رانندگان خاطی را شناسایی و آنها را به منظور برخورد قانونی به پلیس راه معرفی کنند.

وی دهیاران را به عنوان همیاران پلیس دانست و از آنان خواست ضمن حضور به موقع در محل سوانح رانندگی در محدوده روستای خود، سریعا پلیس راه را هم در جریان قرار دهند.

سرهنگ کریم ویسی رئیس پلیس راهور شهرستان سقز هم در این جلسه  اظهار کرد: دهیاران باید برای جلوگیری از حوادث رانندگی در مسیر راه‌های روستایی با پلیس راه همکاری کنند.

وی هدف از برگزاری این جلسه را توسعه فرهنگ ترافیک و پیشگیری از سوانح و حوادث در روستاها عنوان کرد و گفت: استفاده از تجهیزات ایمنی به ویژه کمر بند، از جمله عوامل موفقیت در کاهش حوادث جاده‌ای است.

رئیس پلیس راهور شهرستان سقز تصریح کرد: امروزه موتورسیکلت به علت قیمت مناسب، حجم کم، قدرت تحرک زیاد و قدرت انتقال و جابه‌جایی سریع در ترافیک، طرفداران زیادی نزد مردم به ویژه جوانان پیدا کرده است، که باید فرهنگ استفاده صحیح از این وسیله توسط دهیاران به راکبان موتور سیکلت ارائه شود.

وی اظهار امیدواری کرد، دهیاران با برگزاری جلسات متعدد، با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق در استفاده از موتورسیکلت و تراکتور، موجبات کاهش هرچه بیشتر تصادفات را در روستا ها فراهم کنند.

سلیمی با اشاره به اینکه محورهای اصلی شهرستان سقز به ویژه محور سقز به سنندج یک مسیر ترانزیتی است، از عموم رانندگان به ویژه رانندگان مسیرهای روستایی خواست در هنگام تردد در این مسیر، با هوشیاری رانندگی کنند تا شاهد به وجود آمدن سانحه رانندگی نباشیم.

وی با بیان اینکه فصل بارش برف در این شهرستان آغاز شده است و اینکه حوزه شهرستان سقز در زمستاها برفی و کولاکی است، از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، امکانات زمستانی را هم در سفرهای خود به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon