کری:‌ ایران باید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌ خود را ثابت کند

کری:‌ ایران باید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌ خود را ثابت کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب گفت که ایران باید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌ خود را ثابت کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای نیوز، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در لندن عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان در قدس اشغالی را به شدت محکوم کرده است.

این در حالی است که وی به هیچ یک از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اعدام یک جوان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی اشاره نکرده است.

شایان ذکر است که صبح امروز رسانه‌های اسرائیلی و منطقه از کشته شدن 7 صهیونیست در عملیات جدید شهادت طلبانه دو جوان فلسطینی در یک کنیسه در محله "هارنوف" واقع در قدس اشغالی خبر دادند. در این عملیات همچنین 13 صهیونیست دیگر زخمی شدند.

پلیس اسرائیل اعلام کرد که دو فلسطینی از سه عامل این عملیات کشته شدند و پلیس در تعقیب فرد سوم عامل این عملیات است.

پلیس اسرائیل با اعلام حالت فوق العاده در محل حادثه از شهرک نشینان خواست که از نزدیک شدن به مکان این عملیات خودداری کنند.

ایران باید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌ خود را ثابت کند

کری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب گفت که ایران باید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌ خود را ثابت کند.

تقریبا یک سال از توافق موقت ژنو که در آن ایران و گروه 1+5 بر اساس "برنامه اقدام مشترک" پذیرفتند که برنامه هسته‌ای ایران در ازای تسهیل برخی تحریم‌ها محدود شود می‌گذرد. و اکنون تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به ریاست محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، امروز (سه‌شنبه) عازم وین، پایتخت وین، شد تا برای آخرین بار پیش از پایان ضرب‌الاجل 3 آذر (24 نوامبر) به گفتگو با شش قدرت جهانی بپردازند.

رسانه‌ها و کارشناسان امر گمانه‌زنی‌های گوناگونی درباره نتایج این مذاکرات مطرح می‌کنند، اما احتمال دستیابی به نوعی توافق نسبی توأم با تمدید گفتگوها بیشترین رأی صاحبنظران را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان