پرداخت یارانه سوخت در مصر یک سوم کاهش یافت

پرداخت یارانه سوخت در مصر یک سوم کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: یک مقام وزارت نفت مصر اعلام کرد این کشور در سه ماهه نخست امسال ۳ میلیارد دلار صرف پرداخت یارانه سوخت کرده است که این رقم ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام وزارت نفت مصر روز دوشنبه اعلام کرد، این کشور در سه ماهه نخست سال مالی 15-2014، رقم 22 میلیارد پوند مصری (معادل 3.08 میلیارد دلار) صرف پرداخت یارانه سوخت کرده است که این رقم 29 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.
دولت مصر در راستای تلاش هایش برای احیای اقتصاد آسیب دیده این کشور از ناآرامی های سیاسی 3 سال اخیر، مجموعه ای از اصلاحات شامل کاهش شدید یارانه ها را در دستور کار قرار داده است.
مصر در ماه جولای یارانه انرژی را کاهش داد و قیمت سوخت را 78 درصد بالا برد. در بودجه سالانه این کشور بیش از 40 میلیارد دلار صرفه جویی از محل کاهش یارانه انرژی پیش بینی شده است.
قاهره قصد دارد در طی 3 تا 5 سال آینده به طور کامل یارانه انرژی را حذف نماید.
بر اساس اعلام این مقام وزارت نفت مصر، رقم اختصاص داده شده برای یارانه سوخت در سه ماهه نخست سال 14-2013، 31 میلیارد پوند مصری بود. این رقم در کل سال 14-2013 به 126 میلیارد پوند رسیده بود، در حالی که سال پیش از آن نیز رقم یارانه سوخت مصر 128 میلیارد پوند بود. (ارزش هر دلار آمریکا معادل 7.1500 پوند مصری است.)
انتهای پیام/ 75

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه