نقشه جامع فرهنگی و اقتصادی استان اردبیل تدوین شود

نقشه جامع فرهنگی و اقتصادی استان اردبیل تدوین شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: باید نقشه جامع فرهنگی و اقتصادی را در استان اردبیل ترسیم و اجرا کنیم و نمی‌توان با تصمیمات سطحی به اهداف پیش‌بینی شده دست یافت.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در دیدار مردم و مسئولان شهرستان گرمی در محل دفتر امام جمعه اردبیل اظهار کرد: از اینکه در این مصوبه شهرستان گرمی جزو مناطق آزاد قرار داده ‌شده این اقدام قدم بسیار شایسته در رفع محرومیت از این منطقه است.

نماینده ولی فقیه در استان تصویب منطقه آزاد تجاری در شمال این استان را به اهالی استان اردبیل و به ویژه اهالی شهرهای  شمال استان تبریک گفت و همت مسئولان استانی در این زمینه را تحسین کرد.

وی این مصوبه را نقطه عطفی برای تحولات بزرگ استان دانست و افزود: اجرای برنامه‌های مختلف برای توسعه اقتصادی و فرهنگی باید به صورت متوازن در سطح استان  طراحی و اجرا شود.

عاملی  با بیان اینکه نظرات، دیدگاه‌ها، شناخت‌ها، ارزش‌ها، باورهای مردمی، رفتار و عملکرد مردم یک جامعه به طور کامل متاثر از فرهنگ حاکم بر آن جامعه است، تصریح کرد: توسعه اقتصادی بدون فرهنگ و تلاش برای توسعه فرهنگی بدون اینکه اقتصاد مورد توجه جدی قرار بگیرد، محقق نمی‌شود و چرخه‌ای نامتوازن را رقم می‌زند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دست‌یابی به توسعه اقتصادی و فرهنگی نیازمند مدیریت جهادی است، بیان کرد: باید نقشه جامع فرهنگی و اقتصادی  را در استان  استان ترسیم و اجرا کنیم و نمی‌توان با تصمیمات سطحی به اهداف پیش‌بینی شده دست یافت.

در این دیدار فرماندار گرمی نیز از حمایت  قاطع مسئولان و اهالی این شهرستان و  از پیگیری های مجدانه و دلسوزانه امام جمعه و  استاندار اردبیل برای تبدیل این شهرستان مرزی به منطقه آزاد تجاری قدردانی کرد.

محمود علائی افزود: الحاق این شهرستان به منطقه آزاد تجاری ارس  خواسته به حق و آرزوی دیرینه هر شهروند گرمی و قاطبه اهالی بخش های تابعه این شهرستان بوده و همراهی و همکاری مجدانه مسئولان استانی در تبدیل و پیگیری این مهم که زحمات زیادی را تاکنون متحمل شده اند، جای تحسین دارد.

در این دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار گرمی، جمعی از مسئولان  و منتخبان اقشار مختلف مردم شهرستان گرمی با حضور در دفتر امام جمعه اردبیل از اقدام و پیگیری مجدانه تصویب طرح الحاق این شهرستان به منطقه آزاد تجاری ارس قدردانی کردند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon