الحاق اردبیل به منطقه آزاد ارس سبب حذف تعرفه‌ها می‌شود

الحاق اردبیل به منطقه آزاد ارس سبب حذف تعرفه‌ها می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت:‌ الحاق شمال استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری ارس سبب حذف تعرفه‌ها و رونق حوزه تجارت و بازرگانی استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل، اظهار کرد: مرحله اولیه راه اندازی منطقه آزاد تجاری ارس در شمال استان به تصویب رسیده و به زودی قرار است شورای عالی مناطق آزاد که با حضور معاون اول رئیس جمهور و 14 نفر از وزرا برگزار می‌شود این منطقه به تصویب و تایید نهایی برسد.

وی تصریح کرد:‌ این کار به زودی انجام شده و اهالی شهرهای پارس‌آباد، گرمی و بیله سوار می توانند با قرار گرفتن در محدوده این منطقه آزاد تجاری از مزیت های آن بهره مند شوند اما با رونق اقتصادی و تجاری به طور قطع ساکنان سایر مناطق استان نیز از آن سود می برند.

خدابخش با قدردانی از نمایندگان استان اردبیل در پیگیری و به تصویب رسیدن این طرح تحول‌ساز گفت: دولت یازدهم با این حرکت سعی دارد تا در مناطق مرزی زمینه یک تحرک جدی را در بخش های اقتصادی، تجاری و بازرگانی فراهم آورد که یکی از این کانون ها توسعه استان اردبیل بوده که در برنامه ششم توسعه تمرکز روی فعالیت های تجاری و بازرگانی است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل از حذف تعرفه ها و رونق حوزه تجارت و بازرگانی با راه اندازی این منطقه آزاد تجاری خبر داد و افزود: در کنار این طرح مهم و تاثیرگذار در هفته اخیر شاهد مصوبه دیگر برای راه اندازی پارک علم و فناوری در استان اردبیل بودیم که قرار شده تا آخر امسال مقدمات اجرای آن فراهم آید.

وی بیان کرد:‌ شرکت های دانش بنیان در این استان در بخش های مختلف برای تبدیل علم به ثروت با روش های خلاقانه آستین بالا زده‌اند که ضرورت دارد از این مجموعه ها حمایت شده و زمینه به کارگیری شیوه های نو در عرصه تولیدات علمی فراهم آید.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با برشمردن اهداف راه اندازی پارک علم و فناوری در مرکز استان اردبیل گفت: اکثر استان ها سال هاست که از مزیت این مجموعه علمی، تحقیقی و پژوهشی بهره مند شدند و ما نیز تا پایان امسال به این جرگه می پیوندیم.

خدابخش گرمیداشت هفته بسیج را به مدیران و مسئولان متذکر شد و اظهار کرد: امام راحل در همان سال های نخست بنای انقلاب اسلامی بنیان مستحکمی را به نام بسیج بنا نهاد تا در حوادث و رویدادهای مختلف این نیروی مردمی بتواند انقلاب اسلامی را مصونیت و حیاتی واقعی ببخشد.

استاندار اردبیل از بسیج به عنوان مدافع انقلاب اسلامی و ولایت یاد کرد و افزود: این نیرو بدون اینکه به جریان و گروه خاصی تعلق داشته باشد تنها تعلقش به نظام اسلامی و مقام معظم رهبری است تا این نظام را از توفان ها و گزندهای مختلف صیانت کند.

وی تصریح کرد: ‌در گرامیداشت هفته بسیج برنامه های مختلفی در سطح استان اردبیل برگزار می شود که ضرورت دارد مدیران دستگاه های اجرایی هم در برگزاری وهم آزادسازی نیروها همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon