دولت پاکستان ساخت خط لوله انتقال گاز ایران را به لغو تحریم‌ها منوط کرد

دولت پاکستان ساخت خط لوله انتقال گاز ایران را به لغو تحریم‌ها منوط کرد

خبرگزاری تسنیم: منابع پاکستانی اعلام کردند دولت پاکستان تصمیم گرفته است کار ساخت خط لوله انتقال گاز ایران را تنها پس از برداشته شدن تحریم ها علیه این کشور آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از‌ پاکستان تودی، دولت پاکستان تصمیم گرفته است به دلیل تحریم های بین المللی علیه ایران پروژه 7.5  میلیارد دلاری خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را به حالت تعلیق درآورد.

دولت پاکستان معتقد است، پروژه خط لوله انتقال گاز ایران نمی تواند در شرایط ژئوپلتیک فعلی اجرایی شود و بنابراین تصمیم گرفته است تا فاز مرزی این پروژه تنها زمانی تکمیل شود که تحریم های بین المللی علیه ایران برداشته شده باشد.

منابع آگاه پاکستانی گفتند، این تصمیم مهم در نشست کمیته هماهنگی های اقتصادی دولت پاکستان که روز دوم اکتبر تشکیل شد، اتخاذ شده است.

مشارکت ایران در این پروژه و ریسک نقض تحریم ها موجب شده است که سرمایه گذاران احتمالی، تامین کنندگان شناخته شده تجهیزات مورد نیاز خط لوله در عرضه بین المللی و همچنین پیمانکاران، از همکاری با این پروژه خودداری نمایند.

دولت پاکستان برای واردات گاز از ایران باید خط لوله ای به طول 800 کیلومتر در خاک خود احداث کند. ترس از مجازات های اقتصادی آمریکا شرکت های دولتی و بخش خصوصی پاکستان را از مشارکت در این پروژه بازداشته است.

از سوی دیگر دولت پاکستان از ابتدای سال 2015 باید واردات گاز ایران را آغاز کند و در غیر این صورت باید روزانه 3 میلیون دلار به عنوان جریمه به این کشور بپردازد.

انتهای پیام/ 79

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه