تزریق واکسن پنجگانه در اردبیل آغاز شد

تزریق واکسن پنجگانه در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت:‌ همزمان با سراسر کشور و برای نخستین بار تزریق واکسن پنجگانه در اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، فرهاد پورفرضی ظهر امروز در مراسم آغاز طرح تزریق واکسن پنجگانه در اردبیل اظهار کرد: طرح واکسیناسون از 3 دهه قبل در کشور ما برای پیشگیری از برخی بیمار هایی که ممکن است کودک دچار آن شود آغاز شده و نتایج مثبت و مطلوبی را به همراه داشته است.

وی افزود: تزریق واکسن پنجگانه که همزمان با سراسر کشور و برای نخسیتن بار در استان اردبیل اجرا می شود، در چارچوب طرح تحول نظام سلامت و برای ارتقای سلامتی کودکان در اردبیل از امروز آغاز شد.

پورفرضی تصریح کرد: به دلیل اینکه ابتلا به آنفلوآنزا سبب بروز حساسیت و در برخی موارد عقب ماندگی و مرگ و میر کودکان می شود این طرح به منظور پیشگیری از ابتلای کودکان به آنفلوآنزا همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه این واکسن شامل، آنفلوآنزا، هپاتیت، کزاز، دیفتری و سیاه سرفه است، گفت: قبلا تزریق جداگانه این واکسن‌ها هر کدام ماهانه انجام می شد که در این طرح این واکسن پنجگانه جدا از روش قبلی و به شکلی متفاوت تزریق می شود.

وی با تشریح اینکه این واکسن در 3 دوره 2 ماهگی، 4 ماهگی و 6 ماهگی نوزادان در مراکز بهداشتی استان تزریق می شود، بیان کرد: این طرح سبب کم شدن مراجعات مادر به مراکز بهداشتی برای تزریق واکسن شده و رضایتمندی بیشتر آنها را به همراه دارد.

انتهای پیام/ ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon