لغو کامل و یک‌باره ۵ نوع تحریم‌ مطالبه ایران برای توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای است

لغو کامل و یک‌باره 5 نوع تحریم‌ مطالبه ایران برای توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تحریم خط قرمز ایران در مذاکرات هسته‌ای است و لغو یکباره همه تحریم‌ها باید در مذاکرات پیش رو مورد توافق طرفین قرار گیرد،گفت:لغو بخشی از تحریم‌ها پذیرفتنی نیست.

الیاس نادران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مذاکرات هسته ای سوم آذرماه، اظهار داشت: نظام از مدت ها قبل اعلام کرده بود در رابطه با مذاکرات هسته ای 5 خط قرمز مشخص دارد که هیچکس حق ندارد از آنها عبور کند.

وی با بیان اینکه یکی از خطوط قرمز نظام ناظر به تحریم‌هاست، تصریح کرد: در ازای گام های اعتمادسازی که جمهوری اسلامی برمی دارد طرفین مذاکره که موثرین در شورای امنیت و اتحادیه اروپا و آمریکا هستند، تکلیف دارند تمام تحریم‌ها را به یک باره بردارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط افزود: بنابراین اگر هر بهانه ای باعث تاخیر در برداشتن یکباره تحریم ها شود، عبور از خط قرمزهای نظام رخ می دهد که توسط هیچ کدام از مقامات ایران پذیرفتنی نیست.

نادران با ابراز امیدواری از اینکه تیم مذاکره کننده ایران بدون عبور از خط قرمزها توفیقاتی را بدست بیاورد، گفت: حتی اگر این مذاکرات به توافق هم منجر نشود برای جمهوری اسلامی پیروزی تلقی می شود چراکه به دنیا ثابت کرد حداکثر انعطاف را در مذاکرات و دیپلماسی هسته ای به خرج داده ولی آمریکایی‌ها و اروپایی ها بخاطر زیاده خواهی‌هایی که داشتند و به دلیل اینکه بشدت تحت مدیریت رژیم صهیونیستی هستند نتوانستند تصمیم شجاعانه‌ای بگیرند و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اشاره به اینکه لغو یکباره همه تحریم‌ها باید در مذاکرات پیش رو مورد توافق طرفین قرار گیرد، اظهار کرد: این تحریم‌ها شامل تحریم‌های شورای امنیت و سازمان ملل، کنگره آمریکا، دستور رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا می شود که همه باید یکباره قطع شود.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم از سوی مسئولان کشور در مذاکرات برای اعتماد سازی و نشان دادن صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته ای ایران، انجام شده است.

نادران در پاسخ به این پرسش که درصورت شرط طرف مذاکره کننده مبنی بر لغو تدریجی برخی از تحریم‌ها، ایران باید چه واکنشی نشان دهد؟ گفت: به هیچ وجه پذیرفتنی نیست؛ در بحث ها و توافقات قبلی لغو یکباره تمام تحریم‌ها مطرح بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به اظهارات وندی شرمن مبنی بر اینکه لغو یکباره تمام تحریم‌های ایران واقع گرایانه نیست، تصریح کرد: این اظهارات برای بازی درآوردن طرف مقابل است چراکه به صهیونیست ها تعهداتی دارند که نمی توانند از آنها عبور کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه