هاموند: توافق بد با ایران را نمی‌پذیریم

هاموند: توافق بد با ایران را نمی‌پذیریم

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه انگلیس در سخنانی ابراز امیداوری کرد که بتوان با ایران به توافقی دست یافت، اما توافق بد را هم نمی‌توان پذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در اظهارتی اعلام کرد که امروز گفتگوی خوبی با جان کری از جمله درباره مذاکرات هسته‌ای ایران داشتم. امیدواریم با ایران به توافق برسیم.

هاموند در ادامه افزود: امیدواریم با ایران به توافق برسیم اما توافق بد را هم نمی‌پذیریم. ایران باید از خود انعطاف نشان دهد.

پیشتر نیز جان کری پس از دیدار با هاموند در سخنانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب گفت که ایران باید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌ خود را ثابت کند.

تقریبا یک سال از توافق موقت ژنو که در آن ایران و گروه 1+5 بر اساس "برنامه اقدام مشترک" پذیرفتند که برنامه هسته‌ای ایران در ازای تسهیل برخی تحریم‌ها محدود شود می‌گذرد. و اکنون تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به ریاست محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، امروز (سه‌شنبه) عازم وین، پایتخت وین، شد تا برای آخرین بار پیش از پایان ضرب‌الاجل 3 آذر (24 نوامبر) به گفتگو با شش قدرت جهانی بپردازند.

رسانه‌ها و کارشناسان امر گمانه‌زنی‌های گوناگونی درباره نتایج این مذاکرات مطرح می‌کنند، اما احتمال دستیابی به نوعی توافق نسبی توأم با تمدید گفتگوها بیشترین رأی صاحبنظران را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان