۳آذر؛ نخستین گرامیداشت شهدای «اقتدار فرهنگی کشور»

3آذر؛ نخستین گرامیداشت شهدای «اقتدار فرهنگی کشور»

خبرگزاری تسنیم: در نخستین سالگرد شهادت حجةالاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران در لبنان، سوم آذرماه آیین گرامیداشتی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به مناسبت فرارسیدن نخستین سالگرد شهید اقتدار فرهنگی حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران در لبنان که به دست عوامل تکفیری در بیروت به شهادت رسید، آیین گرامیداشت «شهدای اقتدار فرهنگی ایران در خارج از کشور»، از ساعت 10 صبح روز دوشنبه 3 آذر، در محل حسینیه‌ی الزهرا (س) این سازمان، برگزار می‌شود.

این آیین با حضور شخصیت‌های فرهنگ و مسئولین کشوری از جمله حجةالاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهوری، سفرای کشورهای سوریه، عراق، فلسطین و لبنان، نمایندگان حزب الله، جهاد اسلامی و حماس در تهران، شخصیت‌های فرهنگی کشور، اعضای شورای عالی و روسای پیشین، همچنین رییس و کارکنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزار خواهد شد.

در این آیین از تمبر یادبود شهدای اقتدار فرهنگی در خارج از کشور رونمایی خواهد شد.

شهید حجةالاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری، چهارمین و آخرین شهید اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، سال گذشته با حمله عوامل تکفیری به ساختمان سفارت ایران در بیروت به شهادت رسید.

پیش از این شهید صادق گنجی، وابسته فرهنگی ایران در لاهور پاکستان، در آخرین روزهای مأموریت خود و در جلسه‌ی تودیعی که برای وی در نظر گرفته شه بود، توسط سپاه صحابه در 28 آذر 1369 به شهادت رسید. همچنین طلبه‌ی شهید سید محمدحسین نواب، نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جریان جنگ بوسنی، توسط گروهای افراطی کروات بوسنی، در مرز این کشور با کرواسی ربوده شد و پس از تحمل چند روز شکنجه، در 8 شهریور سال 1373 به شهادت رسید. شهید سید محمدعلی رحیمی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مولتان پاکستان نیز، دوم اسفندماه سال 1375 در محل خانه فرهنگ کشورمان به دست عوامل سپاه صحابه‌ی پاکستان، به شهادت رسید.

شهدای اقتدار فرهنگی ایران در خارج از کشور، نمونه‌ای از ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزهای آن برای اشاعه و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی هستند که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران