تعریف ۱۰ کریدور با هزینه ۶۰ هزار میلیارد تومانی

تعریف 10 کریدور با هزینه 60 هزار میلیارد تومانی

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه از نهایی شدن طرح جامع حمل‌ونقل خبر داد و گفت: بر اساس این طرح ۱۰ کریدور توسعه تعریف شده که مناطق مختلف کشور را از شمال، جنوب، شرق و غرب را به یکدیگر متصل می کند و هزینه اجرای این محورها ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت راه، عباس آخوندی با اشاره به اینکه طرح جامع حمل ونقل ماه گذشته نهایی شد، اعلام کرد: 10 کریدور توسعه تعریف شده بر اساس طرح جامع حمل ونقل مناطق مختلف کشور را به یکدیگر متصل می کند که با احتساب کریدورهای درجه دوم و سوم در طرح جامع حمل ونقل در مجموع، نیاز به 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

آخوندی گفت: در حال حاضر 95 درصد جا‌به‌جایی‌ها در کشور از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد و ارزش جاده‌های کشور حدود 200 هزار میلیارد تومان است که شامل 35 هزار کیلومتر راه‌های شریانی، 46 هزار کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی و 100 هزار کیلومتر راه روستایی می باشد.

وی افزود: این ثروت بزرگی است که در اختیار ملت ایران قرار دارد و این میزان سرمایه ارزش آن را دارد که در نحوه بهره‌برداری، افزایش کارایی و حفاظت از این سرمایه بیندیشیم.

آخوندی گفت: آمارهای ترافیک که توسط دوربین‌های تردد شمار صورت می گیرد نشان می‌دهد که هیچ محوری در کشور میزان تردد منفی ندارد و تعداد خودرو و وسایل نقلیه موتوری رشد سریعی دارد و توسعه شبکه حمل و نقل هم در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: یک درصد افزایش کارایی در حمل و نقل جاده‌ای می تواند اثرات بزرگی را در کشور داشته باشد و اگر عمر مفید جاد‌ه‌ها و روکش آنها یکسال افزایش یابد از حجم بزرگ سرمایه استفاده بهتری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بحث کنترل کیفیت در حوزه قیر و آسفالت تصریح کرد: نظام تضمین کیفیت و کنترل کیفیت در نظام فنی و اجرایی باید وارد شود. زیرا که برای ساخت یک کیلومتر آزادراه در جای معمولی 10 میلیارد تومان است و برای اجرای 150 کیلومتر آزادراه به 1500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه