متخلفان شکار قوچ وحشی در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

متخلفان شکار قوچ وحشی در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: دو متخلف شکار غیرمجاز قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد چهارمحال و بختیاری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

شهرام احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار کرد: دو متخلف شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد چهارمحال و بختیاری توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان دستگیر و پس از تشکیل پرونده، تحویل مقامات قضایی استان شدند.

وی از صدور حکم قضایی برای این متخلفان خبر داد و افزود: قاضی این پرونده برای تخلف نگهداری و حمل سلاح غیرمجاز ضمن ضبط سلاح به نفع دولت، یکی از این متخلفان را به 6 ماه حبس تعزیری و به‌دلیل تخلف شکار غیرمجاز به اشد مجازات درنظرگرفته شده در قانون محکوم کرد.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در مورد محکومیت فرد دیگری که هم‌دست شکارچی بوده است، گفت: این فرد نیز از سوی دادگاه به تحمل 91 روز حبس تعزیری برای معاونت در شکار غیرمجاز از طریق تسهیل وقوع جرم محکوم شده است.

احمدی میزان ضرر و زیان متعلق به شکار این گونه جانوری را 18 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: مأموران پس از دستگیری متخلفان به محل تیر اندازی رفته و با مشاهده یک رأس قوچ وحشی شکار شده مراتب را به مقامات قضایی ارجاع دادند.

وی افزایش دانش زیست محیطی قضات و حمایت دستگاه قضایی را سبب دلگرمی و افزایش کارآیی مأموران یگان حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: امیدواریم در آینده با رشد فرهنگ زیست محیطی مردم، کمتر شاهد چنین اتفاقاتی در استان باشیم.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: منطقه حفاظت شده و پارک ملی تنگ صیاد با وسعت 27 هزار هکتار در بخش شرقی شهرستان شهرکرد و بخش غربی شهرستان بروجن قرار گرفته است و بخش زیادی از این منطقه به دلیل دارا بودن تپه ماهور، زیستگاه مناسبی برای گونه قوچ و میش وحشی محسوب می‌شود.

احمدی گفت: تاکنون 24 گونه پستاندار از 19 جنس متعلق به 14 خانواده، 70 گونه پرنده از 54 جنس متعلق به 35 خانواده، 26 گونه خزنده و 4 گونه دوزیست در این منطقه حفاظت شده شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بین پستانداران این منطقه، 4 گونه در طبقه بندی IUCN از گونه‌های در معرض انقراض آسیب‌پذیر وجود دارد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon