آئین‌نامه پیش‌خرید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به‌زودی اعلام می‌شود

آئین‌نامه پیش‌خرید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به‌زودی اعلام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های این معاونت در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: آئین‌نامه پیش‌خرید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به‌زودی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم اعزامی به استان هرمزگان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال‌های اخیر در حوزه هوافضا جهش قابل توجهی اتفاق افتاده، اما متأسفانه در حوزه هوایی و هوانوردی کشور سرمایه‌گذاری لازم انجام نشده است. گرچه اتفاقات خوبی در زمینه توسعه هوانوردی عمومی و بحث صادرات محصولات و صادرات قطعات انجام شده است. در خصوص محصولات کامل مانند بالگردها و پهپادها پتانسیل خوبی برای صادرات وجود دارد.

وی افزود: با وجود تحریم‌های موجود این صنعت در زمینه قطعات‌سازی اویونیک توانسته خود را با وجود تحریم سرپا نگه دارد و خوشبختانه هوانوردی گسترش یافته است.

ستاری افزود: مدل‌های متعدد هواپیماهای سبک ساخته می‌شود و در رقابت با نمونه‌های خارجی است و یک بازار کاملاً آزاد در این زمینه وجود دارد. با تعرفه واردات هواپیماها که 15 درصد است، هواپیمای داخل در بحث فروش توانسته رقابت کند که این نشان می‌دهد این صنعت هنوز توانایی صادرات دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: امیدوارم در این نمایشگاه که معاونت هم به آن دل بسته در زمینه صادرات و توسعه تکنولوژی ارتباطات بسیار خوبی در زمینه داخلی و خارجی بین شرکت‌ها ایجاد شود، خصوصاً با جهت‌گیری صادرات تحول جدی در صنعت هواپیمایی کشور داشته باشیم.

ستاری با اشاره به تسهیلات معاونت علمی ریاست‌جمهوری به شرکت‌های فعال دانشگاهیان در این عرصه برای صادرات محصولات، یادآور شد: ما باید در بازار خود برنده باشیم تا بتوانیم به بازارهای خارجی ورود پیدا کنیم. بازارهای خارجی محدودیت‌هایی دارند که شرکت‌های ما بعضاً با آنها آشنا نیستند، مسائلی از جمله استانداردهای بین‌المللی و مشکلات بانکی که مسئله جدی است. معاونت تلاش می‌کند در این راستا ریسک خطرپذیری اشخاص و شرکت‌هایی را که می‌خواهند صادرات داشته باشند کاهش دهد و در این راستا از آنها حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت مکانیسم پیش‌خرید محصولات جدید را در دستور کار قرار داده آئین‌نامه‌های آن به‌زودی اعلام می‌شود تا در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ریسک چند نمونه اول محصولات را کاملاً به‌عهده بگیریم تا تست‌های اولیه انجام شود و پس از آن در خصوص بازار تجاری‌سازی نیز معاونت با مکانیسم‌های دیگری از آنها حمایت می‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ستادهای معاونت زیرساخت‌های ارتباطی هستند که ارتباط بین معاونت و شرکت‌ها را شکل می‌دهد، افزود: هم در حوزه تسهیلات و هم در حوزه اخذ مجوزهای لازم معاونت علمی حمایت‌ها و برنامه‌هایی را دارد.

ستاری افزود: این نمایشگاه اولین نمایشگاهی است که با هدف صادرات و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان در زمینه صنعت هوایی برگزار می‌شود.

وی درباره نحوه حمایت از طرح‌های دانشجویی در زمینه صنعت هوایی، گفت: این طرح‌ها عمدتاً در حد ایده‌هاست که باید از وام‌های مربوط در این زمینه استفاده کند که عمدتاً در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری برای این منظور تعبیه شده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
triboon